Vraagje aan de (seiko) modders.

Dag modders, even een vraagje om het zeker te weten.

Ik heb laatst een horlogekast gekocht met bandje glas en alles erbij maar zonder uurwerk. Nu is de kast geschikt voor een eta 2824.

Nu zat ik er aan te denken dat ik toch liever een nh35 erin heb, mijn vraag is of dat allemaal gewoon past.

Moet ik dan een movement spacer erbij bestellen? De dials van seiko passen er wel mooi in, de merkloze dial die erbij zat is 28,5 mm.

Zie regelmatig kasten voorbij komen waar bij staat; geschikt voor nh35/eta 2824, dus ik ga er van uit dat het wel past.

Alvast bedankt!

De diameter van een NH35 tov een 2824 is groter en heeft een andere bevestiging op de case/spacer. Je zult dus een passende spacer voor je case icm het NH35 uurwerk moeten hebben.

1 like

Mwah. Ik heb pas ook zo’n case gehad, je moet proppen maar met de NH35 spacer lukt het. Je kunt ook een 7s26 spacer proberen, die is dunner.

1 like

Ligt echt aan de kast. Ik bestelde laatst een Explorer case voor een NH35 maar kreeg hem er met geen mogelijkheid in.
Toen ik het bij de leverancier navroeg bleek ik een case voor een ETA gekregen te hebben. Dat ging dus niet passen.

1 like

Misschien verstandig om dan beide spacers in huis te halen. Ik heb een 5 sports seiko met een nh35, zou kunnen kijken of dat goed gaat natuurlijk, maar maak hem liever niet open en straks beschadig ik daar weer wat aan met die lompe klauwen😅

Dit is de case

Leek me super tof om daar een blauw seiko 5 dial in te zetten met gouden markers😇

Je hebt ook nog kans dat het nét wel past maar dat de rotor tegen de caseback komt. Die ETA cases zijn vaak net iets dunner.

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Zou de deksel van een seiko er niet oppassen?:sweat_smile:

Is dit van die Chinees op eBay? Ik heb ook een kast van hem met NH35.

Hij komt wel van ebay en een behoorlijk eind weg, dacht Singapore geloof ik.

Het is een kast van een sandoz day date eigenlijk. Vandaar ook de S op de clasp

Eta 2824 past in NH36 kast maar dan heb je spacer nodig ( en andere caseback )

Andersom past niet.

Damn wel balen…

Waarom? Gewoon ETA erin gooien :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja dat is natuurlijk een ( duurdere ) optie, maar ik dacht, qua wijzers ook veel meer keus bij de nh uurwerkjes

Heb jij een eta uurwerk met day en date naast elkaar? Dit is de dial die erbij zat namelijk.

Zou ik opzich ook niet vervelend vinden om naar te moeten kijken, maar zie alleen eta uurwerken met enkele datum.

Je zoekt een 2836-2.

1 like

Ohw dat verklaard een hoop😅

Thanks!

Oh en kan daar een seiko dial op gebeund worden :upside_down_face:

Edit: laat maat, dat hoeft dat natuurlijk niet.

Verklaart. Misschien een idee om dit spul allemaal te verkopen en opnieuw te beginnen met Seiko? Dat mod een stuk makkelijker.

Hier is heel veel info te vinden:

Succes!

1 like

Dan moet je hem gaan plakken met dial dots.
Wat wijzers betreft. Er zijn eta wijzers die op een NH35 passen maar dan moet je even het rabbit hole van Google induiken om de diameters te zoeken.
Ik heb ook een mod met Eta wijzers op een NH35 maar ik weet echt niet meer hoe dat precies zat.
Maar wat Han zegt, beter vanaf scratch beginnen en eerst alles bij elkaar zoeken voor je iets besteld.

Mannen bedankt!