Vraagje aan Limited 2005 collega's - Fortis Flieger Automatic

Mijn Fortis Flieger, de limited 2005 heeft een klein technisch probleempje: als ik 'm handmatig met de kroon opwind, slipt de kroon af en toe: een paar slagen verloopt het opwinden normaal, en dan kan opeens de kroon even doorschieten, slippen zeg maar. Even daarna pakt de kroon weer en ik weer verder winden. De kroon zit niet los of zo, en er is nooit iets raars mee gebeurd.

Ik vermoed dat het een klein technisch mankement is dat eenvoudig onder garantie verholpen kan worden. Maar nu komt mijn vraag: bij mijn Fortis zat een mooi zwart mapje met papieren, waaronder limited edition certifikaat en een Internationaal garantie-kaartje. De garantie-kaart is bij mij echter niet ingevuld. Ook heb ik er geen bon bij gekregen bij mijn weten, klopt dat?

Nu is het natuurlijk een limited 2005, dus het zal wel niet zo moeilijk worden om aan te tonen dat het horloge binnen de garantie-termijn valt van 2 jaar, maar toch vraag ik het me af hoe dit zit… Is jullie garantie-kaart ook niet ingevuld? En niemand heeft er toch een bon met datum of iets dergelijks bij gekregen?

Groet,

Highstreet

Highstreet,

Ook hier een limited 2005 eigenaar die met dezelfde vraag zit aangaande “de garantie” vanwege (misschien) een technisch probleempje.

Zelf heb ik het door jou omschreven probleem niet meegemaakt. Eigenlijk heb ik het tegenovergestelde: bij het handmatig opwinden krijgt de rotor regelmatig een zwieper. De rotor wordt als het ware meegenomen bij het opwinden. De laatste weken komt het wat minder regelmatig voor.
Verder hoor ik wanneer ik m’n pols beweeg af en toe een tik, alsof er iets tegen het glas tikt. Wat het is kan ik niet thuisbrengen maar er is verder niets te zien.

Het horloge loopt trouwens verder als een zonnetje!

Ik ga er van uit dat we bij eventuele technische problemen bij Martijn van juwelier Dickerscheid kunnen aankloppen. Hij is de leverancier van de horloges.
Ik heb trouwens tot mijn grote schande hier nog de certificaten liggen voor de limiteds 2005, die heeft Martijn me al weer een tijdje geleden opgestuurd…

Klaasjan, dat bij opwinden de rotor af en toe een zwiepje wordt meegenomen is volgens mij heel normaal, heb ik ook en dat lijkt me zeker geen defect. De tik weet ik niet, als het een heel zacht tikje is kan het gewoon het “opwind-tikje” zijn; als de rotor een paar keer heeft gespinned, hoor je een tikje, bij handmatig opwinden hoor je heel veel van die tikjes achter elkaar, het normale opwindgeluid…

Henrik, kun je me het email-adres van Martijn PM’en, dan kan ik 'm even vragen hoe ik het best kan handelen…

Highstreet Schreef:

Klaasjan, dat bij opwinden de rotor af en toe een
zwiepje wordt meegenomen is volgens mij heel
normaal, heb ik ook en dat lijkt me zeker geen
defect. De tik weet ik niet, als het een heel
zacht tikje is kan het gewoon het "opwind-tikje"
zijn; als de rotor een paar keer heeft gespinned,
hoor je een tikje, bij handmatig opwinden hoor je
heel veel van die tikjes achter elkaar, het
normale opwindgeluid…

Het klopt dat “normaal gesproken” de rotor af en toe een zwiepje mee krijgt, alleen was het soms zo erg dat als ik 'm opwond de rotor gewoon continue een paar rondjes meedraaide. Nogmaals, het horloge loopt prima en zolang er verder ook niets aan te zien is (ook m.b.t. die tik), ga ik er verder ook niets aan laten doen. Ik ben verder dik tevreden met dit horloge!

Alleen kwam bij mij toen wel dezelfde vraag naar boven als bij jou, namelijk hoe het met de garantie zou zijn geregeld.

Ik snap het KlaasJan, ik probeer met de betreffende juwelier in contact te komen en laat wel weten hoe het loopt, want ik wil mijn slippende kroon wel gecorrigeerd hebben…

Beste Collega’s,
Als er problemen zijn met een van de ltd 2005 kunnen jullie me altijd bereiken onder 073-5038747 en anders kun je me even een PM berichtje sturen en dan lossen we alles netjes op.
Garantie heb ik inderdaad niet ingevuld (stom) maar datum van uitgifte is bij mij bekend.
groeten
Martijn Dickerscheid
Mercuriusplein 59
5258 AX Berlicum

Eind vorig jaar heb ik toch maar m’n Flieger laten opsturen naar Fortis via Martijn. En gisteren was ie weer terug, probleem is helemaal verholpen, en kennelijk is het horloge ook weer gereguleerd, want hij liep altijd +4-5 en nu loopt ie na 1 dag nog +0! En wat een mooi horloge is het toch eigenlijk, ik ga 'm zeker wat frequenter dragen dan voorheen!! Bedankt voor de hulp Martijn!!