Vraagje Breitling Avenger

Beste horlogeliefhebbers,

Ik heb een (moeilijke) vraag voor de kenners. Ik zal maar direct met de deur in huis vallen. Iemand die ik ken heeft een Breitling Aeromarine Avenger chrono uit 2001. Als ik een leuk bod doe wil hij hem misschien wel wegdoen…

Nu vind ik het lastig om een goed bod te doen. Het horloge heeft normale gebruikerssporen op de kast, het glas is volledig onbekrast (wel heb ik het vermoeden dat het glas niet meer volledig ontspiegeld is). Verder loopt het horloge keurig en op tijd. Het horloge heeft echter nog nooit een onderhoudsbeurt gehad en is precies 7 jaar oud! De doos en papieren zitten erbij en hij is de tweede eigenaar.

Wat vinden jullie dat zo’n horloge waard is met het oog op dat ik wellicht ook nog geld kwijt ben aan een onderhoudsbeur. (geen idee wat dat kost)

Service voor zo’n oudje is wel vereist en zal je algauw rond de 100-150 euro kosten, dit bij een gewone horlogemaker, Breitling kost je heel wat meer!!!
Indien onderdelen nodig zijn zal het overigens ook meer kosten.

Dat glas: ontspiegeling kan aan de binnenkant zitten, of aan de buitenkant, of buiten en binnen.

Om ontspiegeling aan de buitenkant zou ik me niet druk maken: onnodig en slijt er toch weer vanaf.

Verder zou ik me qua prijs oriënteren op wat ze “doen” op andere fora en op e-pray.

Succes!

Bedankt voor je antwoord! Het horloge heeft trouwens een rubberen band. Nieuwprijs is volgens een catalogus uit 2006 €2.320,-

Hmm, de prijs een paar jaar geleden is niet zo interessant, ik denk dat je echt vooral moet kijken naar de 2ehands prijzen nu.

Dat geeft een beter beeld.

Chrono24.com gebruik ik vaak als richtlijn voor prijsindicatie.

Genesis

Hmmm, precies 7 jaar oud.

Waren het dan euro’s of nog guldens.

Ik ben niet zo doed op de hoogte van prijzen, maar kan mij nog herrineren dat ik destijds een Omega mooi vond, en die Omega kost nu in euro’s meer, dan destijds in guldens geloof ik.

Een Breitling is geen Omega…
Appels, peren…

7 jaar geleden was in 2001, dus in Euro’s.

Nou:

Twaalf Europese landen hebben sinds 1 januari 2002 een gezamenlijke munt: de euro. Zo’n 300 miljoen Europeanen betalen sinds die datum met dezelfde munten en bankbiljetten.

En meerdere verschillende producten zoals bijv. auto’s & huizen kosten nu meer in euro’s dan zij destijds in guldens hebben gekost.

En nee een Breitling is geen Omega, maar beiden horloges, net zoals appels en peren ook vaak in één adem fruit worden genoemd.

Bsbcbs :slight_smile:

Best Pim,

Wat ik bedoelde is, dat sinds Antiquorums Omegamania de Omega prijzen over de hele linie behoorlijk opgedreven zijn.

Bij Breitling is dat toch een beetje anders. In dat opzicht is het een slechte vergelijking.

Daarnaast: voor een marktconforme prijs zul je toch moeten vergelijken met andere Breitlings van hetzelfde type. De mededeling: “Ik wil X Euro voor de Breitling geven, want zoveel brengt een 2ehands Omega op.” komt nogal vreemd over, verwacht ik :wink:

Hallo Alexandre,
Zou me inderdaad even focussen op Ebay en dergelijke.
Wat betreft onderhoudsbeurten zou ik even op www.qws.nl kijken, zijn specifiek gericht op Breitling, maar het is wat Bernard zegt, van de prijzen schrik je je d…d. Daar heb je menig mooi nieuw horloge voor!
Groeten van een Breitling fan.
Jack

beste pim ik heb even de boeken erbij gehaald en breitling was in 2001 nog geprijsd in hfl nieuw prijs was toen hfl 4780 maar naar 7 jaar ongeveer 52% waarde vermindering dus €1000 lijkt mij heel redelijk veel succes verder gr hans

Volgens mij wordt ik verkeerd begrepen, of vertaal ik mijn gd88 niet goed.

Ik probeer geen Omega met Breitling te vergelijken.

Het ging mij om het jaartal, de TS (Alexandre) had de prijs in € geschreven, terwijl in dat jaar nog guldens gebruikt werden, en daar zou overheen gelezen kunnen zijn.

Zelf heb ik dat jaar naar een Omega gekeken, die was Fl 1299,- & na de wisseling naar Euro’s hetzelfde horloge €850,- (Europrijs weet ik niet meer precies)

Verder heb ik het niet over tweedehands prijzen gehad, want dat is persoonlijk en /of net wat Bernard al schreef, ik zie liever vergelijkbare tweedehands prijzen.

En nogmaals, ik probeer hier niemand een hak te zetten, het ging mij er alleen om dat de TS zeker was dat het Euro prijzen waren, en geen Florijntjes.

Helder!

kreuzen1 Schreef:

beste pim ik heb even de boeken erbij gehaald en
breitling was in 2001 nog geprijsd in hfl nieuw
prijs was toen hfl 4780 maar naar 7 jaar ongeveer
52% waarde vermindering dus €1000 lijkt mij heel
redelijk veel succes verder gr hans

Amai, dan hebben ze bij Breitling de overgang naar de euro ook maar simpel aangepakt.
Ze hebben alle prijzen gewoon laten staan en “hfl” gemakshalve vervangen dooor “euro” ! :smiley: :smiley: :smiley:

Ja hoor, 4.780 euro is geen rare prijs tegenwoordig voor een nieuwe Breitling.