Vraagje Christiaan van der Klaauw Ariadne Dials

Weet iemand of de CvdK Ariadne witte dial hetzelfde eruit ziet is als een zilveren dial? Bestaan er eigenlijk wel witte dials op de Ariadne die niet van zilver is?

Op de internet foto’s zien ze er hetzelfde uit en de prijzen lopen uit een van 4k tm 7k.

@JPM, kassa drie alsjeblieft!

Mijn hemel, leg anders even druk op mijn schouders. Ik ga even een kwartiertje nadenken of ik pseudo-intelligent een verhaal ga neerkwakken of dat ik gewoon toegeef dat ik het niet weet.

Zonder dollen; Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de verschillende vormen (of het ontbreken van) guilloche op de wijzerplaat.

Het is overigens heel makkelijk om in contact te komen met de huidige directie, maar zij tasten af en toe net zo goed in het duister. Sowieso waren nieuwe horloges in de tijd van Christiaan himself echt maatwerk. Je kon dus in een bepaald spectrum zelf de specificaties kiezen.

Succes :raised_hand_with_fingers_splayed:

Edit : @Bernard weet veel van v.d. Klaauw uit een eerder tijdperk.

3 likes

Christiaan heeft witte lak platen gemaakt, hand gestoken zilver, guilloche machinaal en nog een aantal kleuren.

De zilveren hand gestoken wijzerplaat heeft een Iets gele gloed en altijd geprinte cijfers. Guilloche machinaal vaak blauwe of gouden indexen. De wit gelakte wijzerplaten zijn van messing gemaakt en daarna afgelakt.

4 likes

Bedankt voor de info JPM, Mark. Ik heb dus de zilveren gezien in het echt. Ik vind die denk ik het mooist. Ik denk dat ik vergeet om de tijd af te lezen als ik er naar kijk.

1 like

Deze is van mij.

13 likes

Heel mooi. Heeft toch wel wat van vroeger. Toen Sound of Music net uit was en witte kerst vanzelfsprekend was.

Zilveren dial? Op de foto ziet ie er wit uit. Met opgelegde gouden cijfers.

1 like

… JPM gaat zijn mooie Ariadne verkopen.
Whyyyy?? JPM, ga jij ook de Rolex kant op?

Hoi. Ik heb ook een Rolex te koop! Gelijke monniken gelijke kappen.

Overigens neemt de kans dat de Ariadne blijft met de dag toe, maar dat terzijde.

1 like

heel mooi :heart_eyes: :heart_eyes:

ga je een nieuwe horloge aanschaffen JPM?

JPM, je gaat 'm missen :wink:

Er zijn van die dagen.