Vraagje door newbie ....?

Hallo …
Ik ben geinterresseerd om een Omega PO te kopen . Nu zijn er natuurlijk vele plekken omte kopen en heb reeds wat research op het internet erop zitten . Ik ga hem dus duidelijk niet kopen via het internet maar via een officiele dealer . Nu zijn er dus de mogelijkheden . Aangezien ik enkele maanden per jaar in Thailand zit kan ik deze probleemloos bij een officiele dealer in Bangkok kopen of ik kankiezen voor de lokale dealer hier . In Bangkok zal ik ongetwijfeld een zeer fikse korting kunnen krijgen en deze kan ik denk ik niet evenaneren hier. Ik denk datik hier misschien een 15 tot 20 % eraf kan krijgenterwijl ik in Thailand denkelijk tot een 30% kan gaan . Wat zouden jullie doen en waarom ??? Letwel , beide zijn officiele dealers ( dus volledige fabriekgaranties , etc etc ) …

Als je dan toch veel waarde aan de garantie en service hecht (en daar heb je groot gelijk in) zou ik 'm lokaal kopen, dan kun je ook altijd makkelijk naar de verkoper terug gaan als er iets is of als het horloge een servicebeurt nodig heeft.

Als je zeker weet dat je:

  • in Nederland maximaal 20 % korting kan krijgen (bij een officiele dealer?)
  • in Thailand zeker 30% korting kan krijgen (bij een officiele dealer?)
  • bij een officiele dealer wilt kopen (waarom eigenlijk als je fabrieksgarantie krijgt?)
  • zeker weet dat de douane niet lastig gaat doen ivm korting cq niet betaalde Omzetbelasting (die je als buitenlander toch niet hoeft te betalen in Thailand?)
  • toch vaak in Thailand bent,

dan moet je hem in Thailand kopen of je afvragen of alle onzekerheid je het verschil van 10% waard is. We wachten graag even af wat het geworden is. Wel een mooie klok overigens :slight_smile:

Ik heb mijn Nautica bij een officele dealer gekocht in Kuala Lumpur met garantie world wide, oftewel ik heb gevraagd om de papieren en daar staat een adres in Amsterdam e.o. waar je zo naar toe kan. Dus wanneer je in Thailand bent gewoon even vragen, dat heb ik ook gedaan en wat betreft de korting die je daar krijgt bij een officiele dealer valt vies tegen! (tenminste in Kuala Lumpur) Het is iets goedkoper maar niet veel.

THX voor de snelle replies …
De kortingen is natuurlijk altijd bedingen maar normaal gezien moet ik in Tailand minstens 20% kunnen hebben via de taxen ( 6% ginds maar eventueel terugvorderbaar ) . Hier weet ik dat ik zowiezo 10% heb via een korting die ik van mijn werkgever heb . Ik ga dat proberen wat verder te pushen en daardoor kom ik uit op een 30% in Thailand en 15 tot 20 % hier . Het erschil zalolgens mij stees een 10tal % bedragen dus een 250 a 300 euro . Dat vind ik een randgeval. Langs de ene kant koop ik liever hier , ivm zekerheden zoals originele dealer steeds in de buurt ( maakt dat eigenlijk iets uit ??? Hij zalje toch niet meer kennen na 5 jaar ofzo ) , en langs de andere kant heb ik hem liefst zo goedkoop mogelijk maar altijd met officiele papieren . ( dealer in BKK komt trouwens vande site van Omega ) .
Het zou trouwens gaan om 2209.50.00 ( oranje ring en cijfers met stalen band ) .

Als je hem toch ‘daar’ koopt blijft het risico van de douane die ook wel weet waar je vandaan komt en die dan de originele doos en zo kan vinden in je bagage. Klein risico, maar voor dat verschil lijkt het mij nauwelijks de moeite waard.

Douane doet hier weinig mee aangezien ze niet echt kunnen herkennen dat er een horlogedoosje in je koffer zit (zonder horloge uiteraard want die heb je om.) Geen argwaan… Je zult echt domme pech hebben wanneer ze hier tegenaan lopen. En daarbij hebben ze liever de mensen die neppers meebrengen en allemaal losse horloges in hun koffer hebben zitten. Uhhh meneer wat doet u met 20 horloges in uw koffer… leg DAT maar eens uit! :-))))

Dat was ik ook aan het denken maar daar waren omwegen voor( doos opsturen via post of UPS ) . erschil is idd niet te groot zolang ik inde 10%marge zit . Bij grotere verschillen lijkt het mij beter om in Thailand te kopen . Nu ik vertrek binnen 2 weken , en ik denk niet dat ik hem ervoor nog koop . Tis dus wachten tot ik terug ben en an ga ik de lokale dealer hier wat onder druk zetten om mij minstens 15% te geven of ik koop inThailand de volgende keer . Dat moet lukken … De 2901.50.37 vind ik trouwens ook heeeeeel erg mooi ( zwart versie met bruin lederen band … wil ik eigenlijk ook wel ) .

Toch zou je voor de grap eens dit adres moeten benaderen. Hij (Mark Martens) zit in Deurne en verkoopt veel Omega’s, maar altijd met de originele doos en papieren (met garantie). Hij is geen officiele dealer, maar ik durf mijn (zwaar behangen Omega) hand voor hem in het vuur te steken. De kans is groot dat je daar, nog voor je vertrek, goedkoper uit bent dan met al dat onderhandelen.
http://www.chrono24.com/web/nl/haendler_homepages/mjmmartens/liste.htm

Als men nagaat dat een winkelier 40 % heeft op een horloge en dit is dan nog bruto, trek daar de btw en de belastingen, onkosten (verlichting personeel , inbraakbeveiliging enz ) van af blijft er een 20% over.
Bij de merken heeft men ook een aankoopverplichting en dat gaat dikwijls van 100000 tot 200000 euro per jaar dat men dus verplicht moet aankopen. Dus een grote investering en zien dat je deze horloges aan de man kan brengen.
Je ziet een klant komen om een horloge te kopen en dan zakt je moed in de schoenen als je de percenten hier ziet die een klant probeert van de prijs te snoepen. Soms gaat de winkelier er op in omdat hij vers kapitaal nodig heeft om aan zijn kontrakt van aankoop te voldoen. En dan moet er niets mis lopen met het horloge.
Het is niet zoals bij kleding waar men de aankoop x 3 of meer doet. Bij de solden heeft men pas de normale verkoopprijs als het solden zijn.

Nog een voorval ; een winkelier opent een Cartierhorloge in waarborg voor de kontrole van de batterij. Batterij is nog goed en uurwerk moet naar Cartier. Deze leggen een boete op aan de winkelier van 300 euro omdat deze het horloge geopend heeft in waarborg, hij was een horlogemaker. Dit is een nieuwe “wet” van Cartier.
Het wordt de winkeliers niet makkelijk gemaakt. Zulke regels zoals van Cartier komen mede tot stand doordat er veel “knoeiers , prutsers” aan horloges werken en de echte horlogemakers er de dupe van zijn.

Het is leuk als er een percentje af gaat en dat wordt meestal gedaan, maar het moet redelijk blijven.
Een goede naverkoopdienst en service is meer waard dan een percentje.

gewoon kopen in thailand, probleemloos bij de merkdealer.
garantie is worldwide, de dealer bij jou in de stad serviced hem toch niet zelf maar stuurt hem op.
wel even voor de zekerheid (douane) de box laten opsturen.
groet, frank.

Freddy Schreef:

Als men nagaat dat een winkelier 40 % heeft op een
horloge en dit is dan nog bruto, trek daar de btw
en de belastingen, onkosten (verlichting personeel
, inbraakbeveiliging enz ) van af blijft er een
20% over.
Bij de merken heeft men ook een
aankoopverplichting en dat gaat dikwijls van
100000 tot 200000 euro per jaar dat men dus
verplicht moet aankopen. Dus een grote investering
en zien dat je deze horloges aan de man kan
brengen.
Je ziet een klant komen om een horloge te kopen en
dan zakt je moed in de schoenen als je de
percenten hier ziet die een klant probeert van de
prijs te snoepen. Soms gaat de winkelier er op in
omdat hij vers kapitaal nodig heeft om aan zijn
kontrakt van aankoop te voldoen. En dan moet er
niets mis lopen met het horloge.
Het is niet zoals bij kleding waar men de aankoop
x 3 of meer doet. Bij de solden heeft men pas de
normale verkoopprijs als het solden zijn.

Nog een voorval ; een winkelier opent een
Cartierhorloge in waarborg voor de kontrole van de
batterij. Batterij is nog goed en uurwerk moet
naar Cartier. Deze leggen een boete op aan de
winkelier van 300 euro omdat deze het horloge
geopend heeft in waarborg, hij was een
horlogemaker. Dit is een nieuwe “wet” van
Cartier.
Het wordt de winkeliers niet makkelijk gemaakt.
Zulke regels zoals van Cartier komen mede tot
stand doordat er veel “knoeiers , prutsers” aan
horloges werken en de echte horlogemakers er de
dupe van zijn.

Het is leuk als er een percentje af gaat en dat
wordt meestal gedaan, maar het moet redelijk
blijven.
Een goede naverkoopdienst en service is meer waard
dan een percentje.

Mijn horloge is een verlengstuk van mezelf.
Groetjes,
Freddy

Kan allemaal best zijn , maar ook zoals gezegd krijg ik direct 10%korting via werkgever . Zij nemen hun horloges van deze zaak af voor de 25 dienstjaar horloges ( gouden Omega , type weet ik niet , ben nog geen 25 jaar in dienst … hahaha ) . De afname is dus verzekerd , en deze zaak is geen kleine zaak maar 1 van de grotere juweliers in Belgie . Zij doen het dus denkelijk niet zo slecht … Ik vraag gewoon enkele % extra … lijkt mij erg billijk …

gewoon kopen in thailand, probleemloos bij de merkdealer.
garantie is worldwide, de dealer bij jou in de stad serviced hem toch niet zelf maar stuurt hem op.
wel even voor de zekerheid (douane) de box laten opsturen.
groet, frank.

Ik zal in elk geval eens kijken daar en zien welke prijs ze mij daar aan de hand doen … overhead is in elk geval lager , taxen ook veel lager ( tot onbestaande bij terugvordering ) wat toch steeds een totaal korting gaat geven die steeds 10% meer moet zijn danhier .
Het is steeds de wet van vraag en aanbod . Omega ( Swatch group algemeen ) kan best alle grijze handelaars eruit halen en enkel vaste prijzenhanteren als ze dat echt willen . Dat zij dat niet doen maakt het voor mij mogelijk om een korting te vangen en daar zal ik dan ook gebruik van maken . Voor 1 euro ga ik geen lelijke zaken doen maar als je ziet dat er op internet prijzen circuleren van om en bij de 2000 euro voor een nieuwe PO dan vind ik een 2100 tot 2400 euro een zeer redelijke prijs( -25% tot -15% ) . De kopers van deze horloges zijn niet achterlijk en als je rijk bent maakt het allemaal niet uit maar als gewone persoon die hard moet werken voor elke euro is een 400 euro korting erg veel geld … wetende dat je dan nog steeds 400 euro meer betaald dan de prijzen die op internet rondgaan .