Vraagje en evt tips voor aanschaf Strela Chrono

Dag allen.

Ik ben er serieus over aan het denken om een Strela chrono te kopen en wel de 39 mm versie met 2 subdails in het zwart.

Ik heb er hier in een nabij verleden wel eens een paar langs zien komen vandaar een vraag aan de Strela bezitters hoe bevalt hij jullie en waar moet ik op letten als ik er een wil kopen?

Alvast bedankt!

Groeten.

Noel.

Het belangrijkste is een betrouwbare verkoper met een goede aftersales service (voor het geval dat…)

Op WatchUSeek.com staat bij de afdeling Russische horloges een lijst met handelaren.

Op dit forum heeft men b.v. goede ervaringen met Julian Kampmann http://www.poljot24.de

Ik heb er zelf geen ervaringen mee en ook geen belangen bij…:slight_smile:

Ik kan je alleen vertellen dat ik enige tijd zowel het model waar je over schrijft als zijn broertje met witte wijzerplaat heb gehad en het een prachtig horloge vond.

Persoonlijk zou ik voor een vintage Strela, met 3017 kolomwiel kaliber gaan.

Ik heb zelf een Titan variant. Daarnaast is hij (de zwarte) er sowieso nog in Poljot en Sekonda variant en volgens mij in subtiel van elkaar verschillende wijzerplaten.

Sind deze maand zijn er re-issues met 3133 caliber in 42mm. Zowel de zwarte als witte (klassieke) exemplaren zijn goed gelukt, wel redelijk prijzig (te vinden op de website die tjvreeken aanhaalt).

Over de 3017 varianten kan ik niet zo veel vertellen. Volgens mij zijn de kronen het meest vervangen onderdeel bij deze vintage modellen. De mijne was NOS.

Het tikken van het caliber is (bij de mijne) erg nadrukkelijk aanwezig/hoorbaar, leuk (tu)

Enkele plaatjes

1 like

De prijzen zijn fors gestegen de laatste jaren maar het zijn erg degelijke klokken. Het 3133 uurwerk is absoluut degelijk en goed te servicen door een horlogemaker.

Kijk goed bij meerdere aanbieders, prijzen verschillen nog wel een vintage Strela zou ik ook eerder kiezen dan een re-issue als je de kans hebt.