Vraagje en evt tips voor aanschaf Strela Chrono

Dag allen.

Ik ben er serieus over aan het denken om een Strela chrono te kopen en wel de 39 mm versie met 2 subdails in het zwart.

Ik heb er hier in een nabij verleden wel eens een paar langs zien komen vandaar een vraag aan de Strela bezitters hoe bevalt hij jullie en waar moet ik op letten als ik er een wil kopen?

Alvast bedankt!

Groeten.

Noel.

Het belangrijkste is een betrouwbare verkoper met een goede aftersales service (voor het geval dat…)

Op WatchUSeek.com staat bij de afdeling Russische horloges een lijst met handelaren.

Op dit forum heeft men b.v. goede ervaringen met Julian Kampmann http://www.poljot24.de

Ik heb er zelf geen ervaringen mee en ook geen belangen bij…:slight_smile:

Ik kan je alleen vertellen dat ik enige tijd zowel het model waar je over schrijft als zijn broertje met witte wijzerplaat heb gehad en het een prachtig horloge vond.

Persoonlijk zou ik voor een vintage Strela, met 3017 kolomwiel kaliber gaan.

Ik heb zelf een Titan variant. Daarnaast is hij (de zwarte) er sowieso nog in Poljot en Sekonda variant en volgens mij in subtiel van elkaar verschillende wijzerplaten.

Sind deze maand zijn er re-issues met 3133 caliber in 42mm. Zowel de zwarte als witte (klassieke) exemplaren zijn goed gelukt, wel redelijk prijzig (te vinden op de website die tjvreeken aanhaalt).

Over de 3017 varianten kan ik niet zo veel vertellen. Volgens mij zijn de kronen het meest vervangen onderdeel bij deze vintage modellen. De mijne was NOS.

Het tikken van het caliber is (bij de mijne) erg nadrukkelijk aanwezig/hoorbaar, leuk (tu)

Enkele plaatjes

1 like

De prijzen zijn fors gestegen de laatste jaren maar het zijn erg degelijke klokken. Het 3133 uurwerk is absoluut degelijk en goed te servicen door een horlogemaker.

Kijk goed bij meerdere aanbieders, prijzen verschillen nog wel een vintage Strela zou ik ook eerder kiezen dan een re-issue als je de kans hebt.

Op eBay is de verkoper Sonnenflasche van Juri Levenberg ook een betrouwbaar adres. Heb daar goede ervaringen mee. Hij schrijft ook boeken over Russische horloges.

Ik heb wel ervaring met Julian en dat zijn alleen goede. Bij elkaar 3 aankopen bij hem gedaan, waarvan 1 horloge mankementen begon te vertonen na 10 maanden (de CCCP). Werd zonder enig probleem vervangen, en snel ook (tu)

Echte aanrader!

Heren dank voor jullie reacties!(tu)

Ik ben er uit het wordt een re-issue i.v.m de diameter.

Als hij echt goed bevalt zal ik eventueel ook eens een vintage cal.3017 in overweging nemen.

Julian Kampmann zal naar alle waarschijnlijkheid het adres voor aankoop worden.

Groeten.

Noel.

Good luck (tu)

Hier ook goede ervaringen met Julian Kampmann
Mijn 3133 klokkies, linker gekocht bij Julian en de rechter is hersteld door Julian

Hier een plaatje van mijn 3017’s

Wow, mooie klokjes!

Vroeger deed Watchmore (Adriaan) veel met Russische horloges maar van hem hoor of zie je de laatste tijd niets meer van.

Ik zit zelf ook al een tijdje te wikken en wegen om er een aan te schaffen.
Ben je voor de nieuwe 42MM uitvoering gegaan?
42 t.o.v. van 38MM is toch een vrij fors verschil, ben erg benieuwd hoe hij om de pols oogt. Wel even foto’s plaatsen als hij binnen is! (tu)

Deze link komt net op WUS voorbij. 38mm en 42mm langs elkaar http://forum.watch.ru/showpost.php?p=2197610&postcount=92

Eerlijk gezegd ben ik aan het twijfelen.

Want de vintage Strela met kolomwiel cal. 3017 vind ik erg geslaagd met name de zijkant spreekt mij meer aan en de lugs en kast zijn slanker van de zijkant af gezien.

Bij de heruitgave (39mm) zijn deze een stuk massiever en bij de 42 mm er tussenin maar 39mm vind ik weer de mooiste maat…

Ik ga er nog even rustig over denken want ik heb de laatste tijd een paar aankopen gedaan waar ik spijt van heb of toch geen klik bij voel.

Groeten.

Noel.

Ik heb ooit een Strela gehad waar bij het uitpakken de kroon er af viel. Maar gelukkig viel dit onder de garantie. Daarna geen Rus meer gehad.