Vraagje i.v.m. Casio Riseman Men in Mat Black

Ik heb een gewone Riseman en één in de Men in Mat Black-uitvoering.
Nu heb ik op Youtube een review gezien van iemand die drie modellen Casio’s heeft in de uitvoering Men in Mat Black. Op elke gesp van die drie staat er “Casio Japan” op.
Bij mijn gewone evenals mijn Black staat er “Casio China” op. Ik vind het dus vreemd dat er op mijn Black ook China staat i.p.v. Japan.

Heeft hier iemand een verklaring voor?

(Ik dacht dat er hier op het forum iemand een Riseman Men in Mat Black te koop had maar heb het niet meer gevonden.)

Ik ben zeer nieuwsgierig welke logica (?) hier achter zit.

Misschien was Casio even door de gespen heen. Of worden ze op meerdere locatie geassembleerd…

De Casios worden in China, Indonesie, Thailand en Japan gemaakt. Ik dacht ook nog in Korea. Men heeft meerdere fabrieken verspreid over Azie. Er zijn soms discussies op het G-Shock forum dat Japan de beste G-Shocks maakt. Hier zijn echter nooit concrete argumenten voor aan te voeren. Ze zijn allemaal onverwoestbaar.
Ik zat zonet even op mijn Eric Haze limited te kijken. De Gesp komt uit Japan en op de achterdeksel staat Indonesie. Niets om je zorgen over te maken. De kwaliteit is altijd prima.

Bij mij staat er bij beiden op het deksel Thailand en de gesp China.

Het G-Shock-forum, dat is een tip.

Bedankt.