Hallo, weet iemand of er een bepaalde methode is om een gebogen metalen aanzetschakel aan de kast te krijgen. Ik krijg normaal gesproken alle rechte schakels aangezet maar een gebogen schakel lukt me niet. ![]()
Op welk horloge probeer je het?
Maakt niet uit welk horloge, gewoon in het algemeen. Punt is dat je de pushbars niet geplaatst krijgt zoals dat bij een rechte schakel wel lukt. Ik heb het natuurlijk wel over horloges, waarvan de afstandsmaat dezelfde is als de gebogen schakel. Ik vermoed dat hier een aparte handeling voor bestaat.
Schakel met pushpin over de lugs heen schuiven (horloge op het glas) en dan met een tool 1 kant pushpin erin drukken en dan de andere kant.
Moeilijk uit te leggen zo ![]()
![]()
![]()
Hier een video
https://www.reddit.com/r/DuroGang/comments/1npb8hh/how_to_install_a_bracelet_with_curved_end_links/
Oke, bedankt voor je reactie. Ga het filmpje eens rustig bekijken en dan zal ik het nog eens gaan proberen. ![]()
Ja, ik heb deze tool ook maar was me toch nog niet gelukt hiermee. Als ik één kant erin heb floept andere weer eruit. ![]()
Je hebt ook van die dubbele pinnen tools. Maar ik doe het altijd zo. Veel oefenen en dan gaat het wel.

Kan ook zijn dat je de pootjes wat moet verbuigen omdat hij anders te strak aansluit en de pen niet in de gaatjes valt.
Tenzij je het bandje zelf eraf gehaald hebt, dan zouden ze al goed moeten staan natuurlijk…