Vraagje mbt oude Speedmaster

Hi,

Ik heb gisteren een Speedmaster Professional gekocht die uit de jaren '70 zou moeten zijn maar ik kan hem niet dateren omdat ik de achterdeksel er niet afkrijg en dus niet het serienummer op het uurwerk kan zien.

Er staat ook geen serienummer op de achterkant van de bandaanzet wat volgens mij wel klopt. Maar ik vraag me nu af, tot welk jaar stond er geen serienummer op de achterkant?

Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag(tu)

En mocht iemand tips hebben om het achterdeksel eraf te kunnen schroeven zonder kans op krassen dan houd ik me uiteraard ook aanbevolen :slight_smile:

Alvast bedankt,

Marc

Als het goed is staat er op geen enkele speedmaster een serienummer op de achterkant.

Jawel op het pootje bij 7 uur staat tegenwoordig een serienummer in gegraveerd.

Okay, bij het woordje oude denk ik altijd aan vintage modellen. Met de nieuwere heb ik niets. Maar in de jaren 70 stond het alleen op het uurwerk.

Klopt, bij mij staat er ook niets op, was benieuwd wanneer Omega begon met het graveren van de serienummers op de achterkant.

Groet

Marc

Zoals je weet zijn we gek op foto’s Marc.:slight_smile:

Hey Marc,

Verstandige keuze en van harte natuurlijk!

Het exacte jaar weet ik niet maar het was volgens mij pas halverwege de jaren tachtig dat ze dat voor het eerst deden.

Misschien dat Van Hooff in Deurne je kan helpen, die is toch altijd dealer geweest.

WVE Schreef:

Zoals je weet zijn we gek op foto’s Marc.:slight_smile:

Zodra ik weer in Nederland ben komen ze eraan :slight_smile:

Vooruit, net op mijn hotel kamer snel gemaakt met de blackberry:

Dank voor de snelle foto! blijft een echte klassieker die ik toch eens moet gaan kopen (sparen en flipperen bedoel ik)

Staat bij mij in ieder geval ook hoog op de wensenlijst.

+1 Zeer mooie speedy. Veel plezier :slight_smile:

XXoF Schreef:

Klopt, bij mij staat er ook niets op, was benieuwd
wanneer Omega begon met het graveren van de
serienummers op de achterkant.

Groet

Marc

Omega begon met het graveren van de serienummers op de poot ± 1984

Dank je(tu)

Het deksel heb ik er toch met een bal afgekregen en het serienummer wees op productiejaar 1980.

Overigens heb ik horloge inmiddels al niet meer>X