wie kan mij helpen aan meer info over de omega dynamic chronograaf…op internet staat veel…maar heeft iemand hem echt en wat is zijn /haar ervaring hiermee…en heel voornaam wat is een redelijke 2-de hands prijs…mijn spreekt vooral het vintage uiterlijk aan…en natuurlijk het merk omega…
Let op er zijn verschillende versies, met en zonder datum. De grote kenner op dit forum is Nivelacuso die er ongetwijfeld een paar bezit. Stuur hem eens een PB. Ze worden af en toe wel aangeboden zo her en der. Probeer ook een op chrono24.com.
Bij mijn weten is pakweg 800,- een nette prijs voor een mooi exemplaar. de originele doos (een soort met leer bekleed blik) ziet er doorgaans niet uit. Daar is het leer meestal spontaan van afgevallen.
Sluit ik me helemaal bij aan, zelf was ik een aantal maanden geleden ook bezig om er een aan te kopen. Het werd me hier op het forum afgeraden dit omdat het onderhoud aan dit type Omega best wel prijzig schijnt te zijn door het gecompliceerde uurwerk. Dit was voor mij een van de redenen om af te haken.
Niettemin blijf ik het een aantrekkelijk horloge vinden.
mvg, Frans
hcptdg Schreef:
Let op er zijn verschillende versies, met en
zonder datum. De grote kenner op dit forum is
Nivelacuso die er ongetwijfeld een paar bezit.
Stuur hem eens een PB. Ze worden af en toe wel
aangeboden zo her en der. Probeer ook een op chrono24.com.
Bij mijn weten is pakweg 800,- een nette prijs
voor een mooi exemplaar. de originele doos (een
soort met leer bekleed blik) ziet er doorgaans
niet uit. Daar is het leer meestal spontaan van
afgevallen.
Inderdaad iets om rekening mee te houden…maar de aanschafprijs is stevig…ik kan hem nog nergens onder de 1000 euro vinden…1250 is het beste tot nog toe…gelukkig heb ik de tijd…(???)…en het zoeken is het leukste!!..toch??..
Het uurwerk is in zoverre gecompliceerd dat er een chronomudule (D.D.) op het eigenlijke uurwerk is gemonteerd. Reparaties aan de chronomodule zijn lastig en veel horlogemakers beginnen er zelfs niet aan. De module vervangen is eenvoudiger.