Vraagje...omega

Beste mede forum leden,

wie kan mij helpen aan meer info over de omega dynamic chronograaf…op internet staat veel…maar heeft iemand hem echt en wat is zijn /haar ervaring hiermee…en heel voornaam wat is een redelijke 2-de hands prijs…mijn spreekt vooral het vintage uiterlijk aan…en natuurlijk het merk omega…

Graag jullie wijze raad…

Op ebay deze gevonden…vind ik heel duur…!!

Bedankt alvast voor de reacties!

Groet, Justin

Let op er zijn verschillende versies, met en zonder datum. De grote kenner op dit forum is Nivelacuso die er ongetwijfeld een paar bezit. Stuur hem eens een PB. Ze worden af en toe wel aangeboden zo her en der. Probeer ook een op chrono24.com.

Bij mijn weten is pakweg 800,- een nette prijs voor een mooi exemplaar. de originele doos (een soort met leer bekleed blik) ziet er doorgaans niet uit. Daar is het leer meestal spontaan van afgevallen.

hans

Hij is inderdaad aan de dure kant.
Klik eens op de onderstaande link, dan krijg je een idee wat er meestal voor zo’n horloge gevraagd wordt.

http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?searchexplain=1&MODEL=dynamic&dosearch=1&ausstartpage=1&SORTORDER=1&x=42&y=10

Prijzen liggen toch boven de 1000 euro…

Sluit ik me helemaal bij aan, zelf was ik een aantal maanden geleden ook bezig om er een aan te kopen. Het werd me hier op het forum afgeraden dit omdat het onderhoud aan dit type Omega best wel prijzig schijnt te zijn door het gecompliceerde uurwerk. Dit was voor mij een van de redenen om af te haken.
Niettemin blijf ik het een aantrekkelijk horloge vinden.

mvg, Frans

hcptdg Schreef:

Let op er zijn verschillende versies, met en
zonder datum. De grote kenner op dit forum is
Nivelacuso die er ongetwijfeld een paar bezit.
Stuur hem eens een PB. Ze worden af en toe wel
aangeboden zo her en der. Probeer ook een op
chrono24.com.

Bij mijn weten is pakweg 800,- een nette prijs
voor een mooi exemplaar. de originele doos (een
soort met leer bekleed blik) ziet er doorgaans
niet uit. Daar is het leer meestal spontaan van
afgevallen.

hans

Deze is 729 en komt uit Hongarije:

http://cgi.ebay.nl/NICE-OMEGA-DYNAMIC-AUTOMATIC-CHRONOGRAPH-/150472208288?cmd=ViewItem&pt=Wristwatches&hash=item2308d7afa0

mvg, Frans

Inderdaad iets om rekening mee te houden…maar de aanschafprijs is stevig…ik kan hem nog nergens onder de 1000 euro vinden…1250 is het beste tot nog toe…gelukkig heb ik de tijd…(???)…en het zoeken is het leukste!!..toch??..

Groet, Justin

Wow…super Frans…maar uit hongarije…zou jij de gok wagen…??..is wel niet te duur…

Groet, Justin

Waarom zou je de gok niet wagen als je hem graag wilt :S
Verkoper heeft 100% feedback na bijna 400 transacties.
Tevens ben je beschermd door paypal.

mvg, Frans

landrover110 Schreef:

Wow…super Frans…maar uit hongarije…zou jij
de gok wagen…??..is wel niet te duur…

Groet, Justin

Het uurwerk is in zoverre gecompliceerd dat er een chronomudule (D.D.) op het eigenlijke uurwerk is gemonteerd. Reparaties aan de chronomodule zijn lastig en veel horlogemakers beginnen er zelfs niet aan. De module vervangen is eenvoudiger.

hans

Als alles eraan klopt is het niet duur, maar als bijvoorbeeld de Chrono niet goed werkt weet ik niet of je wat hebt aan Paypall bescherming…

Inderdaad.

Ik heb ooit zelfs een IWC gekocht in Hongarije bij een verkoper met goede feedback (en op artikelen met aanzienlijke waarde).

Ik denk niet dat ik ooit eerder zo’n goed verpakt horloge heb ontvangen, keurige communicatie enz. enz.

Door gebruik van PayPal was ik ook nog eens gedekt tegen evt. problemen.
Visa verzekerde me verder dat ik bij gedoe geen probleem had.

Ben ik met je eens maar verkoper stelt dat het uurwerk perfect werkt, een dispuut win je mi. dan altijd.

Bedankt voor de aanvulling trouwens Hans, ik was ff vergeten wat de exacte reden was dat ik indertijd afhaakte.

mvg, Frans

hcptdg Schreef:

Als alles eraan klopt is het niet duur, maar als
bijvoorbeeld de Chrono niet goed werkt weet ik
niet of je wat hebt aan Paypall bescherming…

Ik heb een bod gedaan op deze…daarna als hij nog te koop is ga ik voor hongarije…

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200501251571&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

groet, Justin

Succes Justin!
Houd je wel rekening met verzend,inklaring en douane kosten plus dat het best wel een tijdje kan duren voor hij op de mat ligt.

mvg, Frans

landrover110 Schreef:

Ik heb een bod gedaan op deze…daarna als hij
nog te koop is ga ik voor hongarije…

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=
200501251571&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

groet, Justin

Frans53 Schreef:

Succes Justin!
Houd je wel rekening met verzend,inklaring en
douane kosten plus dat het best wel een tijdje kan
duren voor hij op de mat ligt.

mvg, Frans

landrover110 Schreef:

Ik heb een bod gedaan op deze…daarna als hij
nog te koop is ga ik voor hongarije…

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=

200501251571&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

groet, Justin

Hongarije is lid van de EU…

Zo als je weet heb ik nu tijd genoeg…

Eerst “winnen”…ik hou jullie op de hoogte…

En natuurlijk foto’s als het gelukt is…

Groet, Justin

Het kan zijn dat ik straks een omega dynamic chronograaf te koop heb…

De hongaar heb ik gekocht…nu nog een dagje wachten op de amerikaan…

Maar wat is een leven zonder risico???

Hahahaha…ik leef toch al in reserve tijd…en wie het langst leeft heeft alles…

Groet, Justin

Jaja, wachten duurt altijd veel te lang he?
Ben benieuwd naar de foto’s.

Ik roep wel heel hard dat ik tijd genoeg heb…maar helaas geen geduld…en dat botst voortdurend…

Gelukkig zijn er altijd oplossingen…geen problemen…aldus Ford ietwat anders citerend…

groet, Justin