Vraagje over Ancre Incabloc

Beste,

Ik heb een vraag en wellicht weet iemand hier antwoordt op.

Heb een oud horloge van vroeger welke ik zelf altijd heb gedragen in mijn jeugd.
Mis ik hier nu een bezel op of kan het kloppen dat er twee verschillende uitvoeringen waren?

Kan me niet herinneren dat ik er een bezel op had zitten.
Als ik op internet ga zoeken dan kom ik ze wel tegen met bezel.

Iemand enig idee?

Ook vraag ik me nu af welke bandje er origineel op zou hebben gezeten.
Zo te zien heb ik dit metalen bandje wat aan zitten passen.

Alvast bedankt voor de informatie.

Op de foto niet goed te zien maar als er een (draaibare) bezel op heeft gezeten zou de rand om het glas een inspringing moeten hebben.Meestal klikt de bezel daar in vast.

Misschien kan je een foto plaatsen van het zij aanzicht dus

Ik denk inderdaad dat hier een bezel op hoort, gezien de aansluiting rondom het glas.

Beste Jazzbassman,

Hierbij een foto van het zij aanzicht.
Het ziet er wel glad uit.

Bedankt alvast voor je reactie.

Groeten, Leo

Hier hoort zeker een draaibare bezel op .

Bedankt voor de info.
Ik kan het me niet meer herinneren.
Is denk ik een 45 jaar geleden of zo dat ik deze gedragen heb.

Zou hem er toen afgehaald moeten hebben of ik ben hem toen verloren.

Mocht iemand toevallig de originele bezel hebben liggen of er 1 tegenkomen dan wil ik die graag overnemen.

Alvast bedankt.

Groeten, Leo

Waarschijnlijk ben je hem ooit verloren,want het is heel goed mogenlijk dat hier een kunststof ‘‘bezel’’ op heeft gezeten die beide kanten op kon draaien zonder weerstand

Na verloop van tijd slijt de kunststof rand van de bezel en is hij makkelijk te verwijderen.
Als het om een verchroomde messing bezel gaat,is het eigenlijk het zelfde verhaal.

Voor een vervanger zou je een donor kunnen zoeken,want dit soort ‘‘duikertjes’’ zijn er in de miljoenen gemaakt.

Okee, bedankt voor de informatie.
Ik ga opletten en wie weet kom ik hem een keer ergens tegen op het net of wellicht een keer op een beurs.

Bedankt. :thumbsup:

Groeten, Leo

Ik zie niet echt een rand waar de bezel in geklikt moet hebben gezeten. Vermoed dat er dan twee versies van dit horloge zijn

Owh okee.
Dus het zou kunnen dat hij dan zo origineel is.

Ik zal eens (als ik tijd over heb) op oude foto’s gaan kijken en misschien dat ik daar iets op kan vinden.
Mocht het zo zijn dan meld ik het nog even hier.

Bedankt voor jullie informatie. :thumbsup:

je ziet hier de rand waar de bezel overheen klikt. deze heeft 100% een draaibare bezel.

Hier de versie zonder draaibare bezel je ziet dat de rand ook een stuk lager is .

Hier de duiker van TS

Ja die rand is minder hoog en loopt volgens mij ook iets schuiner weg zo te zien.
Dan lijkt het er inderdaad op dat de bezel erop hoort.
En nu ik zo goed kijk naar de foto lijkt het er op dat er een dun randje loopt onderin van de rand.
Een soort slijtrandje lijkt het wel wat dan van het draaien van de bezel is gekomen.

Ik ga op zoek naar “de bezel” :grinning:

Bedankt voor de info en de hulp. :thumbsup:

Geloof dat ik het dan niet goed gezien heb…