Ik zou me eerst even kort voorstellen, mijn naam is Coen en sinds een jaar ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in de horloge industrie, en vooral de ambacht die erbij komt kijken. Nu heb ik een vraag over een horloge die niet echt in de categorie ‘haute horlogerie’ valt, maargoed.
Het is een Jacob & Co 5 time, met diamantjes, zou het zelf niet dragen, en vele van jullie ook niet denk ik, maar er is toch zeker een markt voor.
Nou wil ik de batterijen vervangen( er zitten 5 ETA quartz uurwerkjes in), maar mijn juwelier durft het niet aan. Dat komt omdat ze een soort ‘pers’ gebruiken om de caseback weer dicht te drukken, maar hij is bang dat hij de rand die vol met diamantjes zit, beschadigd.
Nu ga ik dinsdag naar Amsterdam, en vroeg ik mij af of iemand een adresje heeft (liefts in het centrum) waar ze wellicht wel de batterijtjes kunnen vervangen?
Ja het lijkt mij ook geen schroefdeksel, ik heb even een foto gemaakt van de inkeping waarmee je het dekseltje opent. Thanks voor de link Lencoth, leuk om te zien hoe ze de 5 quarts uurwerktjes erin hebben gekregen, valt me nog mee qua afwerking haha.
Het specifieke probleem waar de juwelier tegenaan liep was het feit dat hij bang was dat hij tijdens het dicht persen de diamantjes kan beschadigen door de kracht van de pers. Nu kan ik de diamanten ring eraf draaien, maar dan door het dikke glas is het nog steeds lastig (aldus juwelier). Als jullie tips hebben waar ik een batterij swap kan laten doen hoor ik het graag
Als je een houten malletje maakt waar de lugs in rusten (en waar genoeg ruimte voor de bezel is) kun je veilig genoeg kracht zetten. Als je een zachte houtsoort hebt is dat best te doen.
Wat een ding trouwens
Thanks iedereen voor de input! Heb het horloge vandaag naar een juwelier in Amsterdam gebracht. Durf toch niet zelf om het horloge te openen, en voorval weer goed te dichten. (Nu hopen dat er niks mis is met de quartz uurwerkjes en dat het enkel lege batterijen zijn…).
Ik heb trouwens vorige week nog een ander horloge op de kop getikt, die heeft wel een automatisch uurwerk, ben zelf niet echt gek van Louis Vuitton, maar ik vind wel dat ze mooie horloges maken (afgezien van de smartwatch)
Coen, welkom - is niet ieders smaak wat je toont, maar anders wordt 't saai hier. Die LV is in elk geval wel een redelijk serieus horloge, ook qua uurwerk.
Die club doet het zo’n beetje als Ralph lauren.
Zij ontwerpen het design zelf , laten de onderdelen bouwen door bekende kastbouwers en laten het door een goede horlogemaker in elkaar zetten.
Ze hebben ergens in het verleden uurwerken gebruikt van Renaud et Papi.