Vraagje over beschadiging IWC Pilot Chrono

Alsof de rand ergens langs geschraapt is 2006.

Meer en meer gaan horloge(kast)fabrikanten hardere materialen gebruiken om de buitenkant te beschermen. En terecht.

geachte

als ik de vergrote foto bekijk dan lijkt het mijn een stootputje
de hele rand ziet er een beetje "gebruikt"uit! met allerlei microkrasjes .
of het is stof dat kan ik nu niet zo goed zien!
oke die putjes zijn wel groter maar als ik het zo kan beoodelen moet je em wel ergens tegenaan hebben gestoten!
ze zitten precies op het spitse randje en dat is heel gevoelig!
maar een horlogemaker kan ze er denk ik wel uitpolijsten of draaien!
succes verder

In het verkoop gedeelte staat eenzelfde horloge te koop (aangeboden door wimster) met eenzelfde beschadiging.
Denk dat het toch echt door stoten o.i.d. komt.

Ik vind dat je niet zo veel zorgen moet maken.
Natuurlijk zijn de eerste krasjes of putjes het ergste omdat je het zo gaaf mogelijk wilt houden, maar door dit krijgt je horloge “karakter”, het “leeft”.
Mijn Panerai had al 3 putjes in de eerste week…dat gebeurt nou eenmaal als je het draagt.

Maik

Op dit moment zijn de meeste horloges toch al snel 40 mm of meer en 12mm of meer dik.Erg mooi maar de kans op putjes en krassen neemt toe.

Heb een horloge van 40mm en een beetje en een van 36mm. Met deze van 36mm stoot ik nergens tegenaan. maar die van 40mm…oei oei oei!

Hay

Haha

Ik veronderstel dat je uurwerk een stalen band heeft. Ik ben er zeker van dat hij niet voldoende vastzit rond je pols…en dan is het oppassen geblazen, geloof me. Ik heb hetzelfde voorgehad met 1 van mijn uurwerken. De juwelier zei me dat dat dus vaak voorkomt als de armband te groot is, onwetend stoot je ergens tegen, en dan heb je ervan.
Edelstaal zoals die van Raymond Weil kunnen echter wel tegen een stootje, heb ik al gemerkt.
Ik bedoel: er zit werkelijk veeeel verschil in gebruik van de verschillende metaalsoorten, heeft zeker te maken met de legering en de hardheid van het matriaal.
Laat de zaak testen op een daartoe speciaal toestel.
Is wel heel erg voor je, maar geef de moed niet op he,zit die dealer maar achter zijn vederen…
Groetjes
Ley

Zeg Hans, woon jij alleen of heb je “huisgenoten”, bv kinderen? Want misschien is een van je huisgenoten wel met het horloge weggeweest (stappen?) zonder het te vragen en daarbij de beschadigingen opgelopen?

Staal is redelijk krasvast, maar niet stootvast.
Ik heb ook een keer een sleutel op mijn horloge laten vallen, zat hierdoor wel een deuk in de kast.