Via internet wil ik iets bestellen uit Amerika, maar ze accepteren geen PayPal en Bankwire. Dus volgens mij moet ik het nu per enveloppe versturen, iemand die dit kan bevestigen?
[b]Dear Jaap-Wim,
Thank you for contacting UncommonGoods!
We sincerely apologize that you were not able to place your order on our website. You are welcome to submit your order by mail since we do not use PayPal or wire
transfers. Please mail a detailed description of the items that you wish to purchase with a money order, remitted in US dollars, to:
UncommonGoods Order
140 58th Street
Building, B, Suite 5A
Brooklyn, NY 11220[/b]
In de tekst staat ook dat ik de bestelling en betaling via mail kan doen, “Please mail a detailed description of the items that you wish to purchase with a money order, remitted in US dollars”. Enige hulp is welkom. 
Een “money order” komt overeen met een postwissel. Aan een internationale money order zijn volgens mij aardig wat kosten verbonden.
Kan je niet gewoon met je CC betalen ?
GBW
Nee!! Nooit, maar dan ook echt NOOIT geld in een enveloppe doen en versturen!!
Een money-order kun je laten regelen door het GWK of de postbank. Je gaat daar naar toe, geeft de exacte adresgegevens door van de verkopen, en de artikelomschrijving(en) en het bedrag in USD. Je betaalt daar het bedrag plus handelingskosten voor de money order en krijgt een bewijs mee waarop een registratienummer staat. Dit nummer geef je door aan de verkoper en vervolgens gaat hij naar een bank in de US waar ze money-orders doen. Hij geeft het nummer en zn gegevens en krijgt het geld uitbetaald.
Money-order is overigens een middel dat ik al zeker een jaar of vijf niet meer heb gebruikt, dus of het nóg zo werkt?
Een telefoontje naar het GWK zal je snel uitkomst bieden.
@FreekNB: zo werkt het inderdaad (=internationale postwissel-. Zoals ik al meldde, is dit voor een aankoop van een relatief klein bedrag toch een erg dure betaalmethode.
Geen paypal en creditcards wat is dat voor bedrijf ???
Bij cash kun je niet bewijzen dat je betaald hebt (al een meegemaakt in duitsland in de begin jaren van de bay dus knaken kwijt) money order wordt meestal gebruikt door die dubieuze gasten die je mailen dat je een lotterij gewonnen hebt, mijn inziens een dubieuze manier van betalen
Als ik jou was gewoon verder zoeken want volgens mij is de kans groot dat je je geld kwijt bent !
Klinkt allemaal erg ingewikkeld, zeker in deze moderne tijden. Voor een amerikaans bedrijf zou je toch wel wat meer verwachten.
Het artikel dat ik wilde kopen zou niet al te duur zijn, maar inclusief verzendkosten en wat ik nu lees ook nog de handlingskosten bij het GWK wordt het toch té duur. Geld in een envelop zag ik al helemaal niet zitten, en een money-order lijkt me ook niet 100% waterdicht.
Ik denk dus dat ik deze bestelling maar skip.
BEDANKT voor de adviezen! (tu)
Idd als je tegenwoordig nog moet gaan betalen op manieren uit de middeleeuwen heb ik mijn bedenkingen.
Als het zo moeilijk moet dan kan het niet anders dan dat je aanstaande genaaid wordt.
Nooit van mijn leven zou ik hier aan meedoen…laat ze lekker het schompus krijgen als ze zo graag willen verkopen dan moeten ze het maar op de makkelijke manier doen.
Sta er niet van te kijken dat er aan de andere kant van de lijn een dikke nigeriaan jou probeert te lichten.
Ik zie op hun website
http://www.uncommongoods.com/
dat je met creditcard kan betalen, is dat geen optie?
Hoi Snooker,
ik heb geen CC, anders had dat inderdaad nog gekund. Maar nu dus niet.