Vraagje over Citizen Skyhawk

Ik ben van plan een Citizen Skyhawk aan te kopen.

Deze worden aangeboden in stainless steel of titanium kast en band.

Welke is volgens jullie het meeste kras bestendig , ik denk toch stainless steel?

Wat is jullie oordeel , of nog beter ervaring?

Mvg, Gunther

Op Titanium zie je de beschadiging beter dan op RVS. Er is meer kleurverschil.
Als je voor Citizen Titanium gaat zou ik wel de Duratect nemen, dat is een behandeling die ze aan het Titanium geven om hem te beschermen. En dat werkt echt goed, blijft erg mooi.

Bedankt voor de tip ! :~

Hoi,

De titanium skyhawk die in Nederland wordt aangeboden heeft dezelfde behandeling als de Japanse.Alleen heet dat hier geen Duratect.De behandeling is wel heel krasvast.

Elf.

Hier een Japanse versie met een DLC band.

Elf.

(tu)

coole band!

ik heb de black edition. alleen vind ik de band ervan gigantisch stug.

Stug in de zin van?

Het is natuurlijk staal/titanium en dat is van oorsprong stug.:)o

Elf.

watchup Schreef:

Stug in de zin van?

Het is natuurlijk staal/titanium en dat is van
oorsprong stug.:)o

Elf.

:sunglasses:

Ik bedoel dat de band niet zo soepel valt als bij jouw versie. Hij blijft een “O-vorm” houden. Zelf als je het horloge op z’n glaskant legt. Erg oncomfortabel, omdat ik dan aan beide kanten van m’n pols gleuven over hou.

Ahhh, ik snap het stugge nu.

Een beetje zoals die “retro band” van Tissot [heritage prs516]

:slight_smile:

Elf.

Ik heb ook een Skyhawk en ik moet inderdaad zeggen dat ik hem pas vaker ben gaan dragen nadat ik de stalen band er af heb gehaald en er een nato aan gehangen heb. Met de stalen band vond ik hem niet lekker zitten en met zijn 22mm aanzet is het heerlijk combineren met nato’s.

De skyhawk op de foto is al een tijd geleden geflippert.Het horloge vond ik ondanks z 'n drukke wijzerplaat toch wel heel goed afleesbaar.

De DLC band, met snelverstelling in de sluiting [van n pmv65-2242], heb ik nog wel.:slight_smile:

Elf.

watchup Schreef:

Ahhh, ik snap het stugge nu.

Een beetje zoals die “retro band” van Tissot

:slight_smile:

Elf.

yup