Vraagje over de Steinhart Nav-B Uhr

Hallo allemaal,

Dankzij dit forum ben ik op de hoogte gekomen van een paar schitterende horlogemerken waarvan ik het bestaan niet kende.

Ik noem: Zeno, Archimede, Steinhart, Stowa.

Ik ben helemaal weg van de Steinhart Nav-B Uhr. Alleen zie ik dat het een handopwind horloge is.

Hoe vaak moet je zo’n type horloge opwinden? En loopt zoiets wel nauwkeurig?

Dat laatste lijkt misschien een overbodige vraag voor een kwaliteitsuurwerk, maar ik heb vorig jaar een Armani horloge gehad met een automatisch uurwerk. Die liep elke ochtend een paar uur achter nadat het op mijn nachtkastje had gelegen, dus ik ben nu een beetje voorzichtig/sceptisch…

gr.
maui

Armani moet je gewoon vergeten, dat is bagger met een leuk bekkie. De handopwinders zul je ongeveer 1 x per 30 uur op moeten winden, maar ieder ochtend is toch ook te doen? Een goede handopwinder hoeft (mits kwaliteit) niet slechter te lopen dan een automaat. Het gaat gewoon om de kwaliteit en het onderhoud. De merken die jij noemt zijn verder prima.

hans

Van een Armani naar een Steinhart Nav-B is een fraaie stap!!!
Meteen doen en niet aarzelen!

Als er een Unitas uurwerk in zit, blijft hij 48-50 uur lopen, maar het beste is om het horloge elke dag op te winden.

Hallo het zijn allemaal 6497 unitas zeer nauwkeurig mits ze 1x per dag worden opgewonden kwaliteit zeker doen gr Hans

Van de Nav B is overigens ook een automatische versie: http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=120&Sel_ID=18#120