Vraagje over een automaat

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort weer een automaat in de collectie. Een Seiko 5! (tu)

Nou heb ik normaal alleen maar handwinders en daar is het heel simpel, je windt ze elke morgen even op en ze doen het, klaar. Nu weet ik wel dat een automat wordt opgewonden door de beweging van de pols (of de watchwinder… of de ventilator, net wat je wilt :wink: ) alleen; deze is net nieuw, dus nog niet volledig opgewonden. Hoelang moet ik het horloge dragen voordat 'ie volledig is opgewonden? En als hij dan eenmaal helemaal vol is, wat is ongeveer de gangreserve? Er zit meen ik een 7S26 uurwerk in, dus bij de meesten hier wel bekend.

Ik hoor het graag nog eventjes. Alvast bedankt! :smiley:

He Jaap-wim.

Ik heb ook nog een Seiko 5. Gekocht in 1986. Dus de eerste eigenaar. Die van mij heb ik pas laten repareren. Hij liep veelste hard. Maar na 1 dag is ie denk ik wel op volledige oorlogsterkte. dan houd ie het wel 2 dagen vol op het nachtkastje. zal nog een pic geven. van mijn andere ook nog…de Omega met dan de honingkleuirge band.

Ha Freakazooi (mooie naam… ? ),

ja, je zou nog een mooie foto maken van de Omega, ben benieuwd!

En ik heb ook de Seiko 5 nieuw gekocht, heb 'm net sinds gisteren. :slight_smile: Ik heb 'm vandaag de hele dag gedragen dus vanavond durf ik het denk ik wel aan om 'm af te doen tidjens 't slapen. :stuck_out_tongue:

Hahaha, ook kijkshop?

Nee, niet kijkshop. Maar wel exact dezelfde als die van jou. Was wel wezen kijen maar ze hadden 'm niet meer liggen helaas. Heb er nu een bruin bandje om maar ga binnekort een mooie carbon bestellen, staat leuk bij de wijzerplaat denk ik zo;

Of kan jij misschien toevallig via je werk aan deze bandjes komen? :slight_smile: (tu)

hier dan mijn 5je…kan hier trouwens een lederenbandje op?


Nou, met deze aanzet kan je geen leren band monteren.
Dat scheurt zo af.

Zal zeker mooi staan.
Dat model van mij was alleen via de webshop te koop.

Ik kan verder dat bandje vast wel regelen, maar korting kan ik niet verzorgen.
Is niet mijn eigen shoppie tenslotte.
Weet ook niet of ie in de nederlandse collectie zit.

Als je het graag wilt voor de normale prijs moet je maar even een pb tje sturen, dan zal ik wel even voor je kijken.

PB verstuurd!