Vraagje over Fliegers

Dag heren,

Hier uit Spanje een klein vraagje over fliegers.
Ik zit mij een beetje te oriënteren over fliegers, ik vind dit stiekem toch wel leuke klokjes. De aankoop zal echter nog even op zich moeten laten wachten, aangezien ik mijzelf hoogst waarschijnlijk een Archimede Arcadia voor mijn 17e verjaardag ga schenken. Daarnaast zal ik over 1.5 jaar aan het bekostigen van mijn rijbewijs moeten gaan denken dus de aankoop van een flieger kan wellicht nog 2 jaar duren.

Wat goedkope fliegers betreft springen er wat mij betreft twee merken uit : Steinhart en Archimede.

Van Archimede vind ik het model Pilot 42mm erg mooi; Erg rustig en traditioneel. De kroon erg mooi. Echter houd ik helemaal niet van de datum die hierop zit, ten eerste zit hij wat mij betreft veel te schuin en ik vind hem ontzettend weggestopt. Niet mooi.

Daarnaast heeft Steinhart de Nav B-Uhr II Automatic, in 44mm formaat.
Een prachtig horloge, alhoewel ik hier de kroon erg mis. Ik vind zelf dat de kroon niet bij dit model past, hier hoort wat mij betreft een stoerdere kroon op, zoals bij de 47-millimeter modellen, die zijn voor mij echter veel te groot.

Heeft iemand suggesties in deze prijsklasse? Graag niet groter dan 44mm.

Bij voorbaad dank! :wink:

Speedbird III PRS-22

Heeft een “normale” 39 mm, saffierglas, ETA 2824-2 en is niet al te prijzig.

Ik heb zelf een Archimede en kan zeggen dat ik hier Heeeel erg tevreden over ben. Dit is dan ook mijn daily-beater.
Het model is niet te groot, mooi gestraald (ik vind dit bij het model passen) en erg plat waardoor hij ook fijn te dragen is met alles. door de platte kast is het draagcomfort top!(tu)

De datum snap ik wel, maar in het echt is hij niet te zien als je even kijkt naar je klok. Ik moet (voor mijzelf) een datum hebben op mijn horloges maar vind het bij dit model niet goed passen. Echter omdat hij voor mij een soort noodzaak is vind ik de onopvallende datum juist erg mooi.

hier een fotootje:

De achterkant:

Deze foto benadrukt de platte kast (er zit hier nog eens een nato op dus 2 lagen stof onder de kast):

Tot slot vind ik 42MM echt het maximum voor mijn dunne polsen. En de Archimede valt precies mooi.

Gr. Mark:)-D

Ps. Als je de datum niet mooi vindt, kijk dan een naar de Pilot H van Archimede.

Ben het met je eens m.b.t. de datum!! Ziet er niet uit.

Zou dan voor de speedbird gaan die hierboven gepost staat. Verder kan ik niks aandragen omdat ik er niet helemaal in thuis ben.

Beste Krentenbol (is dit je echte naam? K. Rentenbol),

ik ben ook in de running voor een Flieger. Laatst de Stowa Flieger gepast bij een medeforumlid (waarvoor nogmaals dank!) en ik vind 40mm echt het maximale voor mijn pols.

Daarna ben ik ook tegen Archimde gelopen en zij hebben een 38/39mm maar met die datum op zo’n vreemde plek, ik vind het een echte after thought. Had ie gewoon netjes op de 3 gestaan geen probleem. Ze hebben ook een 36mm zonder datum, maar ik vind 36mm voor een Flieger weer erg klein. Verder ook nog een Historic model, 42mm en zonder datum. Misschien dat jij het wel interessant vind:

Pilot S

Daarnaast hebben ze ook een Historic model, genaamd Pilot H en is 42mm:

Beiden kosten 365 euro nieuw.

Voor 361 GBP (=400 euro?) is er volgens mij geen strakkere 39 mm te krijgen.
Inclusief een geweldige stalen band, geschroefde kroon, 100 m waterdicht en antimagnetic…
Komt uit Engeland, dus 't is wel meer een Pilot dan een Flieger

Ik zelf ben wel gecharmeerd van de Fortis modellen en deze zijn gebruikt niet echt duur.

Ik vind de fliegers van Laco ook altijd mooi http://www.s226074957.online.de/d_shop/index.php?cPath=1&osCsid=e0c78f700b66a4bba3f7a5c115056858

Tevens klokjes met een stukje historie (tu)

Zou je Steinhart niet kunnen mailen en lief vragen of hij een andere kroon erop wil zetten? Might work :slight_smile:

Van Archimede zijn ook 2 horloges te koop:: Zonder datum!!

Dat zijn de: Pilot H = 42 mm.,
en de: Pilot XL = 44 mm.

Te zien én te koop op Horloge Platform Nederland te Den Haag: www.horloge.com

Deze is ook dealer van het merk Archimede!

Hartelijk dank voor alle reacties, heren!
Ik vind zelf de wijzers van de Speedbird niet fantastisch bij een flieger passen.

Ik heb duidelijk niet voldoende tijd in mijn zoektocht gestoken, die Pilot H(istoric) was mij geheel ontgaan. Ook de Pilot XL spreekt mij aan.
Aan de reacties te zien zijn Archimede, Steinhart en Speedbird echt supermerken, fout kan 't dus niet echt gaan.

Bedankt voor alle hulp, ik ben nu een stuk wijzer! :wink:

Je hebt natuurlijk ook nog Aristo en Stowa :slight_smile:

En wat dacht je van Laco en Wempe, vooral de laatste heeft hele mooie klokken maar wel erg aan de prijs.

De steinhart die ik nu draag de flieger nav b uhr in 47mm uitvoering is echt geweldig.

Maarrrrr…ohoh! ik zit op de site van Archimede te kijken en ook daar een heerlijke flieger in 45 mm uitvoering met handopwinder voor een hele nette prijs ik meen 395 euro. Maar ja om nu 2 fliegers die bijna hetzelfde zijn aan te schaffen gaat mij ook weer te ver…alhoewel…:smiley:

Een in mijn ogen erg mooie Flieger (of Aviator gezien Engelse origine) is de Christopher Ward C8.

http://www.christopherward.co.uk/men/aviation/c8/c8skk.html

ETA 2824-2, safierglas, zacht metalen antimagnetische binnenkast, vlindersluiting, 44mm en een prefecte afwerking.

Met de huidige koers van het britse pond ook nog eens een koopje naar mijn mening.

Greetz,
Chuckey

ikzelf heb de steinhart 44mm handwind. bij de bestelling heb ik daar de mooie diamantkroon op laten zetten, kostte niets extra.

kan het klokje aanraden: kwalitatief erg goed.

succes met je keuze. krijg je er al stress van? :slight_smile: