Bij mijn SGS precies hetzelfde
Was mij (ook) niet eerder opgevallen.
Het betreft overigens een SGS uit 2005, origineel gekocht in Japan met BoR en, jawel, schroefjes.
Bij mijn SGS precies hetzelfde
Was mij (ook) niet eerder opgevallen.
Het betreft overigens een SGS uit 2005, origineel gekocht in Japan met BoR en, jawel, schroefjes.
Tip van Flip: meer flipperen.
Ja dat is waar ook…was echt een ramp weet ik nog.
Ja die zijn echt vreselijk. Maar die hebben geen kraagjes zoals een GS. Bij GS gaat het een stuk vlotter gelukkig
Jawel toch? Die hele dunne buisjes. Of bedoel je iets anders.
Zat daar ook een buisje in? Ik herinnerde me een inkeping in het midden, dat ze er langs beide kanten uit konden en dat ik de grootste moeite had om ze eruit te krijgen. Maar het is al een aantal jaar geleden, dus kan goed zijn dat er een buisje rond zat in het midden
Bij GS zit het kraagje langs de zijkant van de centerlink en gaat dat vlotter alleszins.
Gelukkig niet, dat klinkt als een frustrerend klusje. Het is ook niet allemaal hosanna met pennen hoor, de pennen van mijn Speedmaster date verbogen al als je er te lang naar keek.
Let op als je een quartz Grand Seiko 9F85 ziet met een metalen band waar er binnen enkel Seiko gegraveerd is. De kans dat die vals is, is zeer waarschijnlijk. Ook al ziet het horloge er verder goed uit, met sunburst dial en degelijke afwerking.
De uitlijning van de seconde wijzers op de indices is niet goed, de medaillon op de bodem is er wel maar boller afgewerkt dan origineel.
Hoe kom je hierbij?
Ervaring met horloge van kennis, hij had twijfels en door dieper zoeken kwamen we dit tegen op het net. De fakes worden gevaarlijk moeilijk te onderscheiden, een quartz is voor hen gemakkelijker dan een springdrive natuurlijk.
Ik wijs er enkel op, ga verder geen fotos plaatsen, anders kan het gezien worden als reclame ipv waarschuwing.
Ah. Dan goed om te weten inderdaad.
Zou je mij dat per PB kunnen toesturen?
De kans dat je een GS met 9F85 uurwerk en Seiko in de sluiting tegenkomt, is zeer groot. De kans dat deze nep is, is zeer, zeer, zeer klein.
Tot 2016 hadden alle GSen Seiko in de sluiting staan en het gros heeft een 9F85 uurwerk.
Daarnaast durf ik te wedden dat de gemiddelde gluurder in het GS topic een neppe GS op meters afstand herkend.
Bij de 9f82 zal het inderdaad wel kunnen, de 9f85 is recenter en lijkt me steeds met schroeven ipv pennen en juiste gravering
Ah, dat is zo. Ik bedoel de 82 inderdaad.
Die horen inderdaad allemaal Grand Seiko in de sluiting te hebben staan