Ik heb nu al een tijdje mijn Seiko SPB143 “62MAS” en draag het horloge nog steeds met volle blijdschap. Als eerste duikershorloge in mijn collectie zal hij er nog wel lang blijven.
Alhoewel ik op instagram een foto zag van de SPB143 met, wat leek, een keramische bezel. Ik heb vervolgens de account eigenaar een bericht gestuurd of het inderdaad een keramische bezel was. En ja hoor, dat was het ook.
Nu mijn vraag aan mijn mede forum leden of er iemand een juwelier of horloge hobbyisten kent die op horloges een keramische bezel kan plaatsen voor mijn horloge.
Ik zie nu wel @Zirx@JuKo dat deze Seiko SPB crown guards heeft. Dus volgens mij is de horloge kast een ander type. Misschien dat het daardoor wat meer ruimte geeft voor een keramische bezel.
Ik zie nu ook op Ali express dat er bij de meeste vermeld staat 38mm x 30,5 of 31,5. Maar volgens jouw @Beavis zou dus de 38mm x 30,5mm de juiste maat zijn? Anders voor die prijs haal ik er wel 2 verschillende om te kijken welke zou echt past
Ik heb mijn Seiko SRPD sea urchin, voorzien van keramische bezel Insert, daar voor heb ik 'n bezel gezocht waarvan ik binnenmaat en buitenmaat kon passen.
Zal het zeker hierin plaatsen. Ik heb mijn juwelier al gesproken of zijn horlogemaker een bezel kan plaatsen. Nu nog de keramische bezels bestellen en wachten totdat ze van ome Ali hier naartoe komen.