Vraagje over keramische bezel voor Seiko SPB143

Beste leden,

Ik heb nu al een tijdje mijn Seiko SPB143 “62MAS” en draag het horloge nog steeds met volle blijdschap. Als eerste duikershorloge in mijn collectie zal hij er nog wel lang blijven.

Alhoewel ik op instagram een foto zag van de SPB143 met, wat leek, een keramische bezel. Ik heb vervolgens de account eigenaar een bericht gestuurd of het inderdaad een keramische bezel was. En ja hoor, dat was het ook.

Nu mijn vraag aan mijn mede forum leden of er iemand een juwelier of horloge hobbyisten kent die op horloges een keramische bezel kan plaatsen voor mijn horloge.

Ben benieuwd wat voor reacties er komen.

~Gonzalo~

@Mipnick kan dat.

Ik weet niet of er speciaal voor de spb143 wel een keramische bezel te krijgen is in dezelfde maat (38mm outside 30.5mm inside diameter)

Een SKX aftermarket keramische insert past wel, maar laat dan een gat achter.
38mm outside 31.5mm inside diameter)

Zou je die foto eens met ons kunnen delen? Of zijn/haar Instagram bekend maken? Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet namelijk.

2 likes

#metoo

1 like

2 likes

Ik zie nu wel @Zirx @JuKo dat deze Seiko SPB crown guards heeft. Dus volgens mij is de horloge kast een ander type. Misschien dat het daardoor wat meer ruimte geeft voor een keramische bezel.

1 like

Ah ja, het is een mod bestaande uit een submariner kast met 143 wijzerplaat. Ook de wijzers zijn aangepast.

1 like

Oei. Dus het zal niet mogelijk zijn om van een gewoonlijke SPB143 bezel, een keramische bezel ervan te maken?

Dit is een mod, geen Seiko kast! Waarschijnlijk SKX spullen.

Ah, @JuKo was me voor :grimacing:

Ik gok van niet, tenzij Seiko dat bij 62mas modellen van deze afmetingen zelf heeft toegepast. Maar dan moet je die nog zien te krijgen!

1 like

Je moet zoeken naar een insert met dezelfde maat als die er nu op zit.

38mm outside 30.5mm inside

Succes

1 like

Eerste hit op AliExpress bij zoeken op Ceramic bezel insert levert al de juiste maat op

1 like

Ik zou niet te snel geloven in de maten die daar vermeld staan. Als het op het plaatje eruitziet als smaller dan zal het eerder 31.5 zijn.

Tenzij er een plaatje met een meetlat naast staat

Dat zou kunnen.
Ik heb voor een aantal mods diverse inserts besteld bij ome Ali en deze waren allemaal netjes aan de maat.

Kan mazzel gehad hebben natuurlijk

1 like

Ik zie ze nu ook inderdaad.
Voor die prijzen heb je ook weinig te verliezen. Heb er ook wel eens wat inserts vandaan gehaald.

1 like

Ik zie nu ook op Ali express dat er bij de meeste vermeld staat 38mm x 30,5 of 31,5. Maar volgens jouw @Beavis zou dus de 38mm x 30,5mm de juiste maat zijn? Anders voor die prijs haal ik er wel 2 verschillende om te kijken welke zou echt past

Meten is weten, jij hebt die bezel zelf als het goed is. :+1:t2:

Zelf even nameten kan geen kwaad lijkt mij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hou wel rekening met ‘sloped’ en ‘flat’
Sloped inserts liggen wat hoger

Ja daar heb je gelijk op. Even meten dus

En houd ons op de hoogte!
Ik ben serieus benieuwd hoe dit uitpakt

Ik heb mijn Seiko SRPD sea urchin, voorzien van keramische bezel Insert, daar voor heb ik 'n bezel gezocht waarvan ik binnenmaat en buitenmaat kon passen.

Ook heb ik er 'n Sapphire glas ingezet, passend bij de hoogte van de bezel Insert.

2 likes

Zal het zeker hierin plaatsen. Ik heb mijn juwelier al gesproken of zijn horlogemaker een bezel kan plaatsen. Nu nog de keramische bezels bestellen en wachten totdat ze van ome Ali hier naartoe komen.

1 like