Heeft iemand een tip (of tips) om krasjes op plexiglas van een horloge te verwijderen?
Alvast bedankt!
Heeft iemand een tip (of tips) om krasjes op plexiglas van een horloge te verwijderen?
Alvast bedankt!
Polywatch erop en met een doekje flink boenen.
Kennelijk werkt tandpasta ook… maar daar heb ik geen ervaring mee. Heb gewoon een tubetje polywatch op amazon besteld.
Hoe diep zijn ze?
Ik vind het toch een beetje eng om tandpasta op een duur horloge te smeren…
Helemaal niet diep. De krasjes zijn heel oppervlakkig.
Het gaat erom dat je het oppervlakte van de plexi lichtjes opschuurt/polijst. Daar moet t spul wat je op de plexi doet “abrasive” voor zijn.
Verder niet echt eisen. Polywatch is 6 euro per tube en heb t in huis. Ik heb ook wel met schuurpapier diepe krassen eruit gehaald zoals @royke74 schrijft.
Wat bedoel je met abbrasive? Ik ben er niet echt in thuis, dus misschien dat ik een domme vraag stel. Ik heb nog nooit het glas van mijn horloges gedaan.
Gewoon iets dat schuurt. Kwam even niet op t Nederlandse woord.
Tandpasta is dat. Polywatch… en ongetwijfeld nog veel meer spullen.
Welk horloge gaat het om? Werkt alleen op plexi glas.
Het moet licht schurend zijn om te kunnen polijsten. Brasso of Silvo werkt ook prima.
Dan ga ik een tube polywatch bestellen denk ik. Nog een bepaalde manier hoe je het spul gebruikt?
Haha lijkt net verf xD
Ik doe een druppel op t plexiglaasje en boen met een schone vaat of microvezel doek. Kost je een paar minuten maar ik vind t niet erg.
En je kan gewoon veel kracht uitoefenen?
Ja er zit plexiglas op het horloge. Rolex Oyster Perpetual.
Je komt van goede huize als je door je plexi heen duwt
Misschien ben ik wel heel sterk
Naja… wat is kracht zetten? Ik houd het horloge vast in 1 hand en boen eigenlijk met die duim…
Je wilt niet met je volle gewicht loco gaan erop… maar zo’n glaasje kan wel wat hebben.
Geen moderne OP he? Die hebben saffier.
Nee uit 1974