Vraagje over mijn automaat

@Fate_Amenable_To_Change
Ja dat blijkt zo. Bij men vorige automaat zei ze : hier een horloge dat geen baterij nodig heeft. Dus ik kocht hem helemaal opgewonden. Kom ik te weten door opzoekwerk en dit forum dat het een automaat is en service nodig heeft en dat ze dit zelf niet aanbieden. Ik kom daar nooit meer :expressionless:. En dan te bedenken dat ik met mijn vrouw daar al zeer veel hebben gekocht qua juwelen… weer wat bijgeleerd he :wink:

Waarom zou je er nooit meer komen, joh? Als ze je verder altijd goed behandeld hebben en een scherpe prijs hebben voor wat je koopt is het toch prima? Verkopers die bij een juwelier staan die ook sieraden verkopen, met daarnaast wat horloges zoals bijvoorbeeld een dispay met Seiko of Citizen, die kun je niet aanrekenen dat ze niet alle verstand van horloges hebben.

Bovendien, als ik een koffiezetter van 250 ballen koop spreekt de verkoper ook de komende 30 jaar schoonmaak en onderhoud niet met me door voor ik het pand uit loop? :slight_smile: Ik zou zelf een paar tandjes milder zijn in m’n oordeel, met name ook omdat je anders nog maar bij heel, heel weinig juweliers terecht zou kunnen voor een horloge.

3 likes

Als ik in de watchwinder handel zat zou ik ook beweren dat het noodzakelijk is voor een automaat.
En verzwijgen dat het alleen maar extra slijtage oplevert.

Schandelijke handel!

4 likes

@Fate_Amenable_To_Change
Ja ik snap je volkomen maar ook om het feit dat dit om geen top merk gaat. Ze heeft dit de hemel in geprezen terwijl ik hier niet zo zeer van overtuigd ben. Als ik opvoorhand meer had geweten over het merk of over het feit dat het een automaat is had ik deze waarschijnlijk niet gekocht maar gespaard voor een (betere) andere horloge. Ik ben er blij mee want ik vond hem mooi hoor daar heb ik geen probleem mee alleen het vertrouwen heeft toch wel een breuk gekregen nu.

Dit is ze een pierre lannier. Volgens hun een top merk qua prijs kwaliteit… :thinking:. Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor :wink:

2 likes

@vouwfietser
Ja inderdaad dat was (met mijn weinig ervaring) het probleem waar ik mee zat. Als je hun geloofd ben je al bijna verplicht in sommige gevallen of je horloge is volgende maand kapot bij wijze van spreken :yum:. Maarja je gaat natuurlijk niet afbreken wat je zelf verkoopt zeker :yum:

Ai. Ik zie wat je bedoelt. Dat is hoogstwaarschijnlijk een Chinees uurwerkje, want de website van Pierre Lanier zwijgt in alle talen. Dat is inderdaad een beetje een dubieus merk om te voeren, het spijt me dat te moeten zeggen. Als je hem mooi vind, dikke prima, maar die had ik als verkoper met droge ogen zelf niet de hemel in geprezen, eerlijk gezegd. Ook dat is gewoon wat het is: Een skeleton horloge voor de kleinere budgetten.

Moge zo zijn, maar je kunt altijd nog eerlijk zijn over wat je verkoopt zonder onzinnige claims te doen. En je kunt het van ome @vouwfietser aannemen, dat is één van de residente horlogemakers alhier.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change
Ja de uitleg kwam als volgt: onze opa is afgestudeerd aan de ku leuven horlogerie ( zijn diploma’s en prijzen hangen achter de toog) en heeft stage gedaan bij omega. Daar heeft hij gezien dat veel van die onderdelen gemaakt worden naast ‘laag segment’ onderdelen waarna er gewoon omega op word gedrukt. Pierre lannier is een frans merk dat zeer goede prijs kwaliteit leverd.
Dit was de uitleg bij men eerste horloge dat ik daar kocht van hetzelfde merk deze:

Mijn touwhorloge van 230euro. Het domme langs mijn kant is ik kocht de trouw horloge en ik denk een maand later op men trouw werkte ze niet meer… ik heb hem toch gedragen want niemand ziet dat :grinning_face_with_smiling_eyes:. Ik na de huwelijksreis naar de AD en ze stak er een nieuwe baterij in, ze tikte 5 min en terug kapot. Ze zei oei een slechte horloge, dus gaf ze me direct een andere van het zelfde type. Toen had ik mischien al moeten weten wat ik kocht, maar ik kende er toen echt nog niets van dus heb ik ze geloofd en heb ik voor die 2de horloge (de automaat) 207 of 209euro betaald in goed vertrouwen. Daarom dat ik er eigenlijk niet meer over te spreken ben :wink:

1 like

Dat is natuurlijk wel heel erg jammer, een horloge kopen voor je huwelijksdag hetgeen op die dag al niet meer loopt…
Je bent met je Seiko in ieder geval de goede weg ingeslagen, dat is kwalitatief goed en bovendien mooi horloge!

@Nickjackelson
Dankje, ja ik was er echt kwaad voor maar ik geloofde haar uitleg wel over het ‘slechte horloge’/productie fout. Ik vind het gewoon erg dat je aan alles zo een uitleg geeft ( in mijn ogen gewoln om te verkopen) en als je er dan zelf onderzoek naar doet dit op niet veel lijkt te trekken.
Ik was altijd zeer te vreden over hun service qua juwelen etc maar dit vond ik persoonlijk echt niet kunnen.

Mein Darwin im Himmel, wat een hoog bullshit gehalte. Die tent zou ik inderdaad verder vermijden. Kijk, dat je je klendizie vergeet te vertellen dat een automaat service nodig gaat hebben, prima. Maar dat je enorme bergen onzin op de mouw van je klant probeert te spelden is totaal onvergeeflijk.

Eerder niks gezegd, ik neem dat terug, ik had dat fout, vermijden die handel.

Yup, en als er iets mee is heeft Seiko in mijn ervaring meer dan uitstekende service afdelingen.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change
Ja inderdaad daarom dat ik zo kwaad was achteraf bekeken. Zeker om het feit dat ze vannalles vertelt en als ik er dan wat opzoekwerk over verricht blijkt het allemaal zever te zijn… zoals idd dat van omega, ze prijsde haar merk ver boven omega :face_with_raised_eyebrow:. Maarja het leer proces is met vallen en opstaan dus weer wat bijgeleerd over horloge’s en over onbetrouwbare adressen :yum:. Mijn stiefvader zei altijd op zen belgisch: het is niet erg om met je smoel tegen de muur te lopen, het belangrijke is dat als je volgende keer de muur weer tegen komt dat je er niet weer tegen loopt :grinning_face_with_smiling_eyes:. Alvast nog eens bedankt want ik neem wat je zei echt wel mee naar de toekomst, dat ze niet altijd kennis hebben over alles in hun winkel ook. Zo had ik er nog niet over gedacht ondanks dit nu wel een andere zaak is. Toch bedankt :wink:

1 like

Ik heb een breitling automatic uit 1999 en die ligt soms maanden stil want dan draag ik andere horloges. Dit is volgens kenners niet goed, maar als ik weer die klok draag loopt hij perfect. Nog nooit een beurt gehad.

De breitling automatic die mijn vriendin draagt stopte er 3 jaar na aankoop mee, olie was niet goed meer en dit horloge had een beurt nodig volgens de AD en die krijgt nu ook een beurt.

1 like

Danku voor de info :wink:

Hoe zouden ze het bij de juwelier toch doen met al die horloges :thinking:

1 like

@anon51387141EV, Glenn, ik heb een bijna identieke horloge. Voor €35,-- was ze de mijne, via amazon.co.uk

1 like

Excuseer @anon51387141EV, Glenn, deze link is niet meer werkzaam. :roll_eyes:

Alsnog de afbeelding van mijn praktisch identieke horloge, @anon51387141EV, Glenn :wink:

1 like

@Jean_VandeLanotte
Haha das inderdaad juist de zelfde :laughing:, alleen is jou prijs een pak beter :wink:. Maar pas op deze is exclusief uit een winkel waar ze naar verluid een top merk verkopen he hahahaha :laughing:. Al goed dat we eens kunnen lachen, de prijs was al genoeg om te huilen :yum:

1 like

@anon51387141EV, Glenn, juustem :wink:

@Jean_VandeLanotte
Dat is nu echt de definitie van een plakmerk :grin:. Kunnen we als schoolvoorbeeld nemen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like