Vraagje over Omega quartz

Beste medeforumleden.
Is er iemand die mij wat meer info kan geven over onderstaand horloge? Is van mijn grootvader geweest en volgens mijn vader bij een officiële Omegaverdeler gekocht. Iemand een idee van welk jaar hij zou kunnen zijn? (Prijs interesseert mij niet aangezien hij toch niet weg gaat)


Krijg de achterkant helaas zelf niet open.
Excuses voor de foto’s van mindere kwaliteit

Zo op het eerste gezicht een kaliber 1370 uurwerk, ergens uit het midden van de 80er jaren schat ik. Mooie herinnering aan je grootvader.

1 like

Dankjewel. Wat ik vreemd vind is dat er geen model op de wijzerplaat staat. Zou dit komen omdat dit een model was dat maar kort in omloop is geweest? Op de oudere Seamasters,De ville’s en dergelijke staat dit echter wel.

Eerlijk gezegd gaat mijn kennis niet zover maar er zijn vast wel kenners die daar meer over kunnen vertellen :slightly_smiling_face:

meer info vind je hier https://forums.watchuseek.com/f9/first-post-quartz-forum-omega-1370-a-609222.html

1 like

Als het een caliber 1370 is, kan ik je meer info verschaffen. Zelf heb ik een Omega Quartz uit 1979 met caliber 1370 met redelijk uitgebreide documentatie. Op de wijzerplaat staat bij mij ook niets meer vermeld als “Quartz” en “Swiss Made”.

Overigens lijkt me jouw horloge een vroeger model dan die van mij met ook een ouder type uurwerk.