Vraagje over Omega Speedmaster1969 bracelet

Hallo mensen, kan er iemand mij vertellen welke originele band er op een 1969 Speedmaster hoort. Ik heb een 1711/1 band erop zitten dit blijkt dus niet de correcte te zijn naar een later model. De 1711 blijkbaar ook niet volgens onderstaande tabel!! Ik weet het even niet meer. Kunnen jullie mij mss helpen?

1 like

Moet de 1039 met 516 end links zijn

Deze heb ik op mn 69er



6 likes

Geen idee, dus


ik volg mee met mijn 145.022.69 ST

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar het boek lag toevallig voor het grijpen:



2 likes

De enige juiste!

Ik zie op jouw lijst dat 1969 tot 1971 ook een 1171 kan. Mijn 1969 heeft een 1162.
Ik kocht begin jaren zeventig mijn eerste speedmaster en werd alle 5 jaren terug naar Biel. Altijd terug met nieuw hesalite, kroon, pushers, wijzers en soms een nieuwe wijzerplaat. Altijd een briefje erbij dat er water schade was. Volgens mij werd er opgezet wat voor het grijpen lag dus nummers kunnen wel verschillen

Is dat een “normale” speedy? Of een Mark 4.5 oid?

1 like

Je hebt gelijk, zowel mijn markll als de 4.5 hebben de 1162. De moonwatch 861 kan ik nu niet zien.

Mijn Speedmaster uit 1969 heeft ook de 1171 band.

De -69 is een referentie nummer van dit horloge, het betekent niet perse dat deze ook in het jaar 1969 is gemaakt/geleverd. Er is overlap in de bijgeleverde banden tussen 1039 - 1116 ( veel in Japan ) - en 1171 , waarbij ook de verkoper nog kon wisselen met wat toevallig voorradig was op klant wens. Dus een 145.022 uit het jaar 69 - 70 - 71 kan al die 3 type banden hebben. Voor de 1171 geldt dan wel dat in de clasp het cijfer 11 in een rondje moet staan als die echt uit die tijd is, latere versies hadden daar 30 en 32 staan.

Voor een “jonge” :heart_eyes: 69-er is dat wel het mooiste !

1 like

1039 is de fraaiste. Ik heb er een op een 1116 gehad, maar die looks klopte gewoon niet.

2 likes

Ok ik heb een discussie gaande: Ik heb mijn 1969 gekocht met de in de advertentie geadverteerde 1171 band. Nu kom ik er na geruime tijd achter door iemand vh forum dat de band een 1171/1 versie is. Ik heb contact opgenomen met de verkopende partij toen (winkel) en zei vinden dat deze 1171/1 ook periode correct is. Dus ik moet niet zeuren ondanks dat ze mij een 1969 speedy verkocht hebben met de in hun advertentie vermelde periodecorrecte 1171 band en ik een Speedy geleverd heb gekregen met een 1171/1. Zei zeggen dat het een transitiejaar is geweest en dus geen discusdie mogelijk! Wat vinden jullie hiervan?

De 1171/1 is een correcte service vervanging op een 1039 of 1171, maar is nooit origineel geleverd op een 69er. Als de verkoper een 1171 geadverteerd heeft en je kan dat (nog) aantonen, dan vind ik wel dat je recht moet hebben op het waardeverschil tussen een 1171 en 1171/1, wat toch wel meerdere 100en euros kan/zal zijn.

Een teruggave… daarvoor is het waarschijnlijk te lang na datum en had jij mss ook beter je huiswerk moeten maken :slight_smile:

1 like

Dat had ik ook. Maar ik had vertrouwen in het feit dat deze juwelier wist wat ze verkochten. Ik heb niet zoveel Omega kennis want ik wilde gewoon een mooie 1969 Speedmaster. Het feit dat een forumlid dat wel opviel zette mij in de actie. Voor mij is het simpel in de adv. staat een 1171 band maar geleverd word een 1171/1 band die volgens mij een mindere waarde heeft. Kortom er is mij niet geleverd wat aangeboden is. Jullie mogen mij corrigeren als ik ergens naast zit.

Antwoord van Omega zelf:

4 likes

Helaas, het is not similar.

Als je een band inkort, dan moet je bij een

1171 schroeven los draaien…
1171/1 pinnen uitkloppen…

Duidelijk te zien.

Wil je echt weten welke band tijdcorrect is voor uw speedmaster, dan zal je een extract moeten aanvragen. Dat kost al pakweg een halve 1171 band!

Veel plezier met je speedmaster.

2 likes

Wil je het horloge houden? Ga dan op zoek naar een 1039 band met de 516 endlinks. Goede investering ook, ik heb er een stuk minder voor betaald enkele jaren geleden:

1 like