Vraagje over (oude) stickers

Er wordt veel geschreven over horloges met/in stickers en er zijn wellicht evenveel meningen over.
Een horloge dat om welke reden dan ook deels of volledig in de stickers zit schijnt populair te zijn, maar ik kan me zomaar voorstellen dat stickers na, laten we zeggen, 25 jaar hun elasticiteit hebben verloren.
Dat wordt dan een flinke pulkpartij om ze eraf te krijgen en het zou een overweging kunnen zijn om de stickers er juist af te halen kort na aanschaf.
Het gaat dus niet om het wel of niet laten zitten van stickers, maar om het moment dat je ze er sowieso niet meer op wil hebben.

Toelichting: ik heb een nieuw horloge bij de geboorte van mijn zoon bij een AD gekocht en weggelegd om het hem cadeau te doen op een moment dat hij “er klaar voor is”.
Mogelijk is dat pas over 25 jaar, misschien eerder/later

De AD heeft vrijwel alle stickers laten zitten.

Wat ik me afvraag; heeft iemand ervaring met het verwijderen van (zeer) oude stickers?

2 likes

Ja hoor, gewoon er af halen en met een drupje wasbenzine op een doekje de lijmresten verwijderen. Nu gaat iedereen roepen “Wasbenzine, nĂ©Ă©!! Want slecht voor pakkingen etc.” 
 je moet het er niet overheen gieten hĂš. :wink:

2 likes

Bij een caseback sticker kan ik me voorstellen dat dat makkelijk gaat, maar gaat dat bij de schakels, lugs, sluiting, etc. ook zo makkelijk?

Als het bijv. tussen de linkjes zit; beetje prutsen met een doekje en een wattenstaafje lijkt me. Ik zou me er geen zorgen over maken. Stickers verwijderen van een nieuw horloge is leuk, ontzettend leuk! Helaas doen de meeste AD’s het tegenwoordig voor je 

1 like

In een ultrasoon badje zullen de stickers makkelijk los laten.

1 like

Het kan misschien per merk verschillen, maar bij mijn Omega’s die ik nieuw gekocht had zaten op de kast volgens mij helemaal geen stickers. In ieder geval niet als in plastic of papier met een kleefstof. Volgens mij was het meer een electrostatische interactie? En als dat zo is, hoef je je geen zorgen te maken dat ze er op den duur lastig af komen.

Na 25 jaar is het horloge wel aan een beurtje toe. Kunnen ze dan direct de stickers er voor je (zoon) afhalen :sweat_smile:.

Wel een leuk idee; bij de geboorte iets kopen, voor als ze ‘er klaar voor zijn’. :sunglasses: Cool.

2 likes