Deze hoort eigenlijk in Gezocht, maar ik wil eerst weten wat mijn opties zijn… Ik heb hier een JLC Reveil chronograaf met hybride kwartsuurwerk; heb nu even geen foto want het ding ligt grotendeels uit elkaar wegens het verwijderen van het gebarsten glas (nieuw after-market is onderweg). Ik zoek een vervanging voor het piëzo-plaatje voor het alarm dat in het deksel gelijmd zat, en in 10 stukken uiteen in het uurwerk bleek te liggen. Het enige deel dat nog vastzit in het deksel is precies dat deel dat contact maakt, dus hij deed/doet het bizar genoeg nog wel… Weet iemand wat ik zou moeten zoeken (bijvoorbeeld een Seiko-ref. nr, JLC kan ik toch niet krijgen) ter vervanging, en wat dan ook daadwerkelijk functioneert…? Diameter was plm. 14 mm, en behoorlijk dun.
Tips en/of vragen aan mij mogen ook per PB. Thanks!
Heb in Lijnden in 2008 heel wat gebroken plaatjes uit deksels van Aerospaces staan stomen. Werden sowieso standaard vervangen. Zou wel passen maar kom er nu een heel stuk moeilijker aan dan toen…
Werken aan een dergelijk horloge is sowieso een flink risico voor mezelf. Was echt een “trainwreck” en de handelaar voor wie ik de klus klaar, staat er een stuk makkelijker in dan ikzelf. Het nieuwe glas is op mijn aandringen barst zat tot bijna midden van het glas. Uurwerk loopt trouwens als een zonnetje, alle functies.
Tuurlijk. We hebben het hier wel over een rond piëzo-plaatje, geen speaker-unit. Heb al contact met een forumlid die even gaat graaien in zijn voorraad.
Ik heb er een tweetal gekregen van een forumlid en er één gebruikt. Mocht het niet lukken bij je huidige contact, dan stuur ik mijn reserve graag naar je op.