Vraagje over "push" pins

Ik heb een vraagje over mijn tag heuer 4000 horloge. Ik heb hier poosje geleden een andere band aangezet, maar de pinnetjes waarmee de band aan het horloge zat was niet zoals je vaak ziet een buisje met aan 2 kanten een minder dik stukje wat mee-veert, maar een buisje met een dunner buisje daar los doorheen gedrukt. (sorry voor wazige omschrijving :slight_smile: ). Dit zat echter erg vast en bij het losmaken is het binnenste buisje kapot gegaan. In eerste instantie geen probleem voor de nieuwe band want daar kon ik een gewone push pin instoppen. Nu ik de originele band echter weer wil monteren is het gat te klein voor de niet originele push pin. Mijn vraag is: waar kan ik de originele eventueel bestellen of is het zo dat er ook verschillende diameters zijn in push pinnen en dat ik toevallig een te dikke wil gebruiken.

Hier nog een foto van het horloge (foto van internet)

Alvast bedankt.

Groeten Richard

Ik heb voor mijn horloge’s 2 soorten; ‘dikke’ voor leer, NATO, canvas etc.
en ‘dunne’ voor stalen banden.

Je kan het beste naar een juwelier gaan met de stalen band en dan passen welke pushpin het beste is. Elke juwelier heeft (als het goed is) verschillende soorten pushpins.

Je zegt dat het buisje stuk is.
Dit is wel langs één kant open zodat het klemt op de stift.Is gewoon doordrukken.

De veerstiften bestaan in drie standaard dikten nl. 1,35- 1,50- 1,80mm.

Ben vanmiddag na het werk even langs de juwelier gepiept en heb de benodigde push pinnen kunnen vinden. Zijn gewoon standaard (dunne) pinnen maar het zit weer perfect. Bedankt voor de tips.

Mvg