Vraagje over Rolex service

Hallo mede-forummers,

Ik heb mijzelf een submariner gekocht, waar ik overigens erg blij mee ben, met de oysterband.

De band vertoont een klein beetje rek, iets wat niet echt stoort.
Nu zou ik graag willen weten of rolex bij een service ook de band weer “strak” maakt?

Ik denk dat hier op het forum wel ervaringsdeskundigen zijn.

Alvast bedankt.

Met vr Gr. Goedhart

goedie Schreef:

Hallo mede-forummers,

Ik heb mijzelf een submariner gekocht, waar ik
overigens erg blij mee ben, met de oysterband.

De band vertoont een klein beetje rek, iets wat
niet echt stoort.
Nu zou ik graag willen weten of rolex bij een
service ook de band weer “strak” maakt?

Ik denk dat hier op het forum wel
ervaringsdeskundigen zijn.

Alvast bedankt.

Met vr Gr. Goedhart

Misschien kun je beter hier te rade gaan.

http://www.rolexforum.nl/

Groet Jan

Hee!

Dit “probleem” had ik ook met mijn Rolex folded-oysterband die bij mijn Tudor uit '64 zat. Bij Wesselink en Vreeker konden ze mij vertellen dat hier naast ook gedaan kon worden, behalve door een bedrijf in Hong-Kong.

Zelf weet ik hier niet veel van, maar ik heb des tijds besloten de band zo te houden en als hij echt aan het einde zit dan maar een nos te zoeken;)

In principe wordt de band niet rekvrij gemaakt bij service meen ik, alleen voorzien van nieuwe bandpennen wat een klein verschil kan maken.

W&V kan bijvoorbeeld de ergste rek uit de band halen, maar ik weet niet hoe. Bovendien betaal je hier voor een beurt 275 euro, in plaats van het driedubbele bij een RSC.

Je hebt een tritium subje met lugholes, dus een aantal jaartjes oud. Daar hoort toch wel wat rek bij? :slight_smile:

Begint gewoon karakter te krijgen, ik hou er wel van. (tu)

Geniet gewoon van je klassieker! :wink:

gr. Glenn

Hallo Glenn,

Natuurlijk hoort karakter bij een horloge, de kast, wijzerplaat en wijzers wil ik dan ook in originele staat houden.

Ik ben van plan het horloge lang in bezit te houden en zou dus later de stalen band ook nog willen dragen.

Zo hoort het. (tu)

Heb je toevallig een foto van de band waarop de rek te zien is? Ben wel curieus.

gr. Glenn

De band vertoond ongeveer de zelfde speling als deze
http://www.lionseek.com/images/watches/51/165447-fs-rolex-oyster-93150-bracelet.jpg

Mijn band heeft een tikkeltje meer speling.

Zoals al eerder vermeld is het niet ernstig, echter als ik hem 50 jaar oid in bezit wil houden…

Gr. Goedhart

Wat 3 X 275 euro???
Ik ben sinds gisteren avond in bonus :rofl:

Maar fijn voor je :sunglasses: :v:

2 likes

Op mijn leeftijd mag dat!:innocent:

p.s.
Kan ik de inflatie daar nog bij optellen???

1 like

En als er dan nog onderdelen vervangen moeten worden, zit je zo aan de 5,75 keer 275.

1 like

Oeps, ik ga rentenieren :innocent:

p.s. als er mensen zijn die denken die Hendrik is een handige goochelaar door zichzelf een hoofdprijs te laten winnen …
Roept u maar :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je hand bleef wel erg lang in die cooler viel mij op.
:roll_eyes:

1 like