Vraagje over seiko chrono 6139

Heb enige weken geleden van een forumlid een chrono type 6139 overgenomen, k weet de laatste 4 cijfers niet uit het hoofd want heb het horloge nu niet aan…

Ziet er schitterend uit maar toch een probleem, ik doe ze s morgens aan en zet ze gelijk, s’avonds loopt ie steevast een uur achter. Dan denk ik toch dat dit een beetje veel is om te moeten worden afgeregeld. Ik heb gemerkt dat als ik een half uur stil zit, ie gewoon stilvalt en pas terug in gang wil na een goede “shake”

Wil dit nu zeggen dat ie geen gangreserve heeft en kan ik dit oplossen met een onderhoudsbeurt ?

Daar heeft het alle schijn van.
Indien je zeker weet dat je het horloge 's ochtends voldoende opgewonden hebt en dit verschijnsel blijft is het hoogstwaarschijnlijk tijd voor een onderhoudsbeurt.
En dan kom je direct aan het punt zie maar eens een adresje te vinden die het voor een schappelijke prijs wil servicen.
Volgens mij gaat het al snel tussen de 100 en 150 euro kosten voor een onderhoudsbeurt, als men er al aan wil beginnen. ( de chrono uitvoeringen van de 6138 en 6139 schijnen nml nog wel eens problematisch te zijn om weer in orde te krijgen)

Succes met je horloge

Opwinden kan ik niet denk ik want het is een automaat. Ben inderdaad al een tijd op zoek naar iemand in Belgie die zoiets kan servicen voor een redelijke prijs.

Ook een automaat is opwindbaar sommige zelfs via de kroon.
Maar anders door het net effe wat langer te schudden voor het om de pols te doen.

eric128 Schreef:

Ook een automaat is opwindbaar sommige zelfs via
de kroon.
Maar anders door het net effe wat langer te
schudden voor het om de pols te doen.

De Seiko 6138 chronograaf is met de hand op te winden.
Dat is een uitzondering. Het merendeel van de Seiko’s moet inderdaad geschud worden.