Ik vraag mij af, als ik een Seiko Marinemaster MM300 overneem die gekocht is via Ebay, of in Japan, en hij gaat stuk of moet geserviced worden, kan ik hem dan via een Nederlandse dealer laten servicen, of moet dat via Japan. Hoe werkt dit?
Ik heb begrepen dat de MM300 alleen in Japan kan worden geserviced c.q. gerepareerd.
Volgens mij verkoopt het Seiko Center in Amsterdam ze ook en zou je daar je licht eens kunnen opsteken.
Het is in ieder geval één van de vele redenen waarom ik hem heb weggedaan.
De kosten schijnen ook nogal in de papieren te lopen.
Neemt niet weg dat als het pas over enkele jaren moet, er intussen andere mogelijkheden kunnen zijn.
Ik wil hem juist niet in Nederland kopen, omdat hij hier zo duur is. Dus het Seiko Center lijkt me dan geen optie. Dank voor de tip
Marijn, ik bedoelde eigenlijk of het Seiko Center - als bemiddelaar/dealer - een dergelijk aangeschaft horloge voor je zouden willen opsturen.
Oke, zou ik kunnen vragen natuurlijk. Moet ik wel een beetje jokken natuurlijk, want het staat nogal raar als je vraagt dat je geen Seiko in Nederland wil kopen, maar het wel via hier wil servicen. Het seiko centre is volgens mij ook de eigenaar van de Seiko Boutique hier.
Mmm, ja is een lastige, je zou het er misschien op kunnen gooien dat je het cadeau hebt gehad ?
Ik zou ook niet zeggen waar je hem gekocht hebt dan.
Als ze toch vragen kun je altijd zeggen dat het een tweedehands is toch?
zal hun volgens mij ook een zorg zijn hoor.
Is geen probleem.
Ik heb een 2e hands Seiko SUS, van de Japanse Yahoo gekocht hier in Nederland laten servicen bij Seiko B.V. in Rotterdam, en voor een prima bedrag,
Ze konden mij vertellen dat ze in principe ieder model konden servicen, en als ze onderdelen nodig hadden, deze uit Japen lieten overkomen.
Bij ging het om een redelijk zeldzaam uurwerk, de 4S15, nooit op de Europese markt verkrijgbaar geweest voor zover ik weet.
Daddel.
Mijn situatie is dat ik onverwachts vanwege mers niet naar Korea ga, en naar Japan ben uitgeweken.
En wat is er nu n mooier souvenier voor n wis dan n seiko? Ik zou dan vragen of MN grand seiko souvenir door/via hen geserviced kan worden.
Ik geef dit topic na een jaar even een schop. Is er inmiddels meer duidelijk over het in Nederland kunnen servicen van een MM300?
Maak je daar niet druk over als je er een wilt aanschaffen! Ik ken echt nog niemand die ooit een MM300 heeft hoeven laten servicen… die 8L35 uurwerken gaan met gemak 10+ jaar mee. Tegen die tijd heb jij hem toch alweer geflipperd…
Bij mijn MM300 kon ik de kroon niet meer dicht schroeven, dat moest (omdat mijn MM300 een limited is) in Japan verholpen worden. Dit is inmiddels zo’n 1,5 jaar geleden.
Heb de mijne laten servicen via Seiko Boutique Amsterdam. Was toen incl nieuw glas 300 euro. Wel iets van 3 maanden op moeten wachten. Maar volgens mij is dit inmiddels al veranderd, weet namelijk dat ze Grand Seiko ook gewoon in Europa (Duitsland) kunnen servicen. Kon alleen kast toen niet laten opmaken, dat deden de manager zelf in ‘de winkel’. Needless to say dat ik daar vriendelijk voor bedankt heb. De manager werkt er overigens ook niet meer.
En ik had trouwens ook nog de eerste serie van de MM300. Daar was de bevestiging van het glas ook nog anders. Nu schijn je m met normaal gereedschap ook te kunnen openen.
De dealer waarvan ik twee weken geleden een MM300 gekocht heb, Popma & Popma in Heerenveen, vertelde mij dat de Marinemaster niet meer naar Nederland geleverd gaat worden, en de bestaande voorraad bij de importeur het laatste is wat nog in Nederland is. Ik weet niet of dat verder invloed heeft op het leveren van service in Nederland.
Waar in Duitsland kunnen die GS’s worden geserviced?
Wat ik op Uhrforum las, gewoon bij Seiko zelf.
Lijkt me niet. Toen ik de mijne liet servicen, was ie nergens in Europa in de collectie.
Weet Rob hier niet meer van!
Kon Popma en anders misschien Popma je hier geen antwoord op geven?