Ik kwam bij Gnomon de 30 Atmos GMT tegen. Voor mij een interessant horloge.
Wat me opvalt is dat dit horloge op de site van Squale zelf niet voor komt. Weten jullie hoe dit zit? Is het wel een ‘echte’ Squale?
Plaatje voor de sfeer:

Ik kwam bij Gnomon de 30 Atmos GMT tegen. Voor mij een interessant horloge.
Wat me opvalt is dat dit horloge op de site van Squale zelf niet voor komt. Weten jullie hoe dit zit? Is het wel een ‘echte’ Squale?
Plaatje voor de sfeer:

Squale maakt exclusief voor Gnomon een paar series. O.a. de 1545 serie. En de door jouw genoemde dan ook vermoed ik zo
Yep… zo zit het.
Aha, bedankt voor het snelle antwoord. Enige minpunt is dat deze horloges van buiten de EU moeten komen.
Plus is dan weer dat ze een relatief lage waarde opgeven.
Doen ze wel ‘slim’ idd. Lekker ex btw uitboeken en dan een lage waarde op het pakket zetten. In UK zou alles van Gnomon eruit gepikt worden inmiddels hierdoor.
Zulke horloges zijn natuurlijk ook niet bepaald reclame voor je merk maar wel een makkelijke cash grab. Dus ik snap het wel.
Moeten ze het merk er niet opzetten.
Met merk verkoopt beter dan merkloos natuurlijk.
Is het nou wel of geen reclame?! Kunt u duidelijk zijn? 
Voor het merk imago van squale is het natuurlijk niet goed veel met hommages te adverteren en hebben ze daarom ok niet op de site staan waarschijnlijk. Maar vanwege het bestaande merk imago en de bekendheid van squale verkoopt zo’n horloge beter dan zonder merk. Snapje.
Als u het doet moet u het wel goed doen. Kunt u deze stelling nader uitwerken. Dat is het. Geen dank!
waarom niet? 
Ik vind het een Rolex hommage. Echte Squales zijn er genoeg, zoals de 1521, de 101 Atmos, de 39Sub en ga zo maar door. Squalematic schiet me nog te binnen.
Die hele 1545 serie en alles wat er omheen hangt wordt weliswaar door Squale gemaakt, maar ik vind het nog steeds ergens een smet op het blazoen.
Begrijpelijk. Het lijkt enorm veel op de Rolex. Ik vind dit net wat beter dan bijvoorbeeld een Steinhart. Zo mist bijvoorbeeld de ‘mercedes’ urenwijzer.