Ik wil graag een stalen horlogeband opknappen. Nu ken ik de truc dat dit met die scotchbrite-sponsjes kan gedaan worden. Op de foto lijkt dit echter een vrij grof resultaat te geven, terwijl ik meer het effect zoek zoals bijv. de stalen band van een Omega PO. Dus meer het fijnere/ gladdere werk.
Na wat Google’en kwam ik dit artikel tegen (http://minus4plus6.com/maintenance.htm) waarin een soort van schuurblokjes werden gebruikt van Bergeon. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Of weten jullie hoe het gewenste effect evt. nog op andere wijze te krijgen is?
Het artikel van Jurgen heb ik al gelezen. Ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt
En die postzegels ben ik tegen gekomen in het artikel waar ik de link van heb gepost. Niets nieuws dus en ook geen antwoord op mijn vragen…
Heb tijdje geleden twee blokjes van Bergeon gekocht. Een medium en een fine. Geeft echt een mooiere finish dan een schuursponsje. Het is met zon blokje veel makkelijker om overal evenveel druk te zetten. Het is ook iets minder mat als met een schuursponsje. Met de blokjes kun je exact de finish van Rolex nabootsen.
Ik heb deze vraag zelf ook meerdere malen gehad en heb enorm veel geprobeerd, van de geel / groene scotpads en grijze schuurpads van de Gamma t/m de soort staalwolachtige pads.
Het allermooiste resultaat, bij far, krijg je naar mijn mening met onderstaande pads. Ze kosten wel wat, maar…
@Tom: waar heb je die gekocht en wat heb je er voor betaald? Heb je een foto van het effect/ resultaat? Misschien ook een verschil tussen de Medium en de Fine?
@Joep: Bedoel je de blokjes op de site waar bij staat: Satin Finish Bar? Of heb je die van Dialux gebruikt? Ook hier evt. een foto van het resultaat?
Woont een van jullie in het zuiden van Limburg of op een redelijke afstand? Ik zou het effect graag eens willen zien!
Heb ze via Ebay, geloof iets van 20-25 euro per stuk voor betaald. Doet er wel lang mee maar geeft een enorme rotzooi. Rubber laat namelijk los (net zoals een gum) en gaat tussen de links zitten. Dus op tijd wegvegen.
Woon in Apeldoorn, wordt dus wat lastig. Geen foto’s ook echt van het eindresultaat ben ik bang.