Vraagje over Zenith 01-1290-360

Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met een beurtje aan een van mijn Zeniths, de 01-1290-360.
De service kom ik wel uit, maar ik zou ook graag de kast een beetje opfrissen.
Nu is hij dusdanig veel gedragen dat ik niet meer kan zien wat voor type borsteling/richting er op het schuine gedeelte van de kast zit… was het een sunburst, horizontaal of verticaal of misschien wel helemaal geen?

Ik heb al wat gezocht op internet, maar kan geen goede “frisse” voorbeelden vinden…
Zijn er hier mensen die dit toevallig weten of wat oude documentatie beschikbaar hebben waar een foto/tekening van dit model instaat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :pray:

2 likes

Heb toch nog iets kunnen vinden, het lijkt dus horizontale borsteling te zijn:

1 like

Beter laat dan nooit @TKH
Heb even gekeken in Rosslers Zenith boek, daar staat alleen het type 01-1290-125. Die lijkt echt spiegel gepolijst.
Ze deden dat wel bv op de Captain uit begin jaren 70. De catalogi van Zenith uit die tijd zijn er niet veel meer van en daar staat je model niet in als ik snel kijk online.

Hier nog een (zeer fijn) horizontaal gebrorstelde 360 bij Kaplans, zoals je ook aangaf: Zenith - Watches - Watches, nr 224 - Kaplans Auktioner

Ik zou doen wat het beste bij de huidige staat van de plaat past, ben benieuwd naar het resultaat:-)

Ter inspiratie een soortgelijke 125 met zij profiel: Zenith Surf – vtgwtch

3 likes

Bedankt voor je reactie Marbleu, wordt gewaardeerd!!
Dit is de eerste poging geworden:

Nog even een nieuwe stift en kroon halen van de week.

5 likes

Gaaf project. Waar staan die cijfers? Daar zie je duidelijk de richting van de groeven omheen staan, toch?

1 like

Hahah dat is het achterdeksel, die hebben allemaal dezelfde groeven.

1 like

Ah jammer, ik vond mezelf zo geniaal. Heel even maar.

1 like

Heb ik ook wel eens last van :sweat_smile:

1 like