Vraagje seiko uit 1974

Met enige regelmaat komen de woorden vintage en valkuilen in één zin voorbij. Ikzelf heb weinig ervaring met Seiko en/of vintage en toch heb ik mijn oog op het volgende horloge laten vallen. Bekend is dat hij uit 1974 komt en dat de band niet origineel is…

Zien jullie (had begrepen dat @koekoek ervaringsdeskundige is) op basis van deze foto’s iets dat niet klopt of iets waar ik me zorgen om moet maken?

Alvast bedankt!

3 likes

Koekoek is redelijk koekoek w.b. Seiko’s inderdaad. :+1: :slight_smile: Voor onderhoud kan ik je doorsturen naar bijvoorbeeld @Aad57. :+1: Ben zelf ook redelijk handig met uurwerken, maar liever geen Seiko en/of chrono’s. :wink:

De minutenteller staat niet volledig op de index. Een 6138 moet ook echt technisch goed functioneel zijn, anders ga je sowieso voor grote kosten.

2 likes

Ik zie niet direct heel grote rooie vlaggen. Maar het soms lastig te beoordelen vanaf een foto, zeker als de fotos niet al tebest zijn.

Dat kan ook komen omdat bij de reset de knop niet goed genoeg ingedrukt is, dan wil hij nog wel eens niet helemaal naar 0 resetten.

3 likes

Kan dan weer aan droge pusher-rubbers liggen. o.a. Maar het zijn erg tricky uurwerken. Sommige onderdelen zijn gewoon wereldwijd vrijwel niet meer verkrijgbaar, terwijl die juist het snelst stuk gaan. Centraal secondentel-rad is berucht.

1 like

Hij schijnt netjes te lopen, de secondewijzer reset netjes naar nul, maar de minutenwijzer reset echter altijd naar iets over, zoals hij nu staat. Klinkt goed, maar garantie tot de deur😉

1 like

Een Duitser zo te zien. Sontag ipv sunday.

Sontag en Sunday :wink: Heeft altijd 2 talen.

1 like

Maar het is in ieder geval geen Spaans, Frans of Japans :wink: