Vraagje: Sluiting van de Rolex Glidelock

Hallo allemaal, ik heb me zojuist aangemeld omdat ik graag wat wilde weten.

Hieronder een foto van de Glidelock sluiting (Submariner 116610LN), de cirkel die ik erom heb gezet is dat stukje van de sluiting verend? Bij de Daytona met Easylink sluiting is dat wel zo.

Hoi, ik heb het even voor je nagekeken bij die van mij, en als je het geheel omcirkelde stukje van ongeveer 1 op 1 cm bedoelt, ja, dat beweegt. Niet zeker of de weerstand door middel van een veertje of iets anders is, maar je kan dit ongeveer 2 á 3 mm naar boven duwen. Dit stukje bevat een haakje dat achter een haakje aan de andere kant van de band inhaakt (al dan niet met een klik), waarna de sluiting me het Rolex-kroontje erover gaat. Om los te maken trek je met je vinger het kroontje omhoog, en vervolgens trek je het omcirkelde stukje omhoog, wat dus heel soepel gaat, zonder klik.

Hopelijk was dit een antwoord op je vraag!

C.

Ja

Hoi Comit, zojuist geprobeerd bij een vriend van me, en het stukje gaat inderdaad zo’n 3 mm omhoog. We dachten eerst dat het vast zat maar is nogal ‘stroef’, je moet namelijk een beetje kracht zetten met je vinger om hem 3mm omhoog te drukken. Misschien te strak afgesteld?..is een nieuwe rolex.

Bij een Daytona van een kennis gaat het wel soepel 3mm omhoog en dat is ook een nieuwe.

Bij mij werkt de sluiting perfect… Het is te zeggen, ik moet er echt niet meer “kracht” op zetten dan je zou verwachten dat nodig is om dergelijke sluiting te openen. Misschien dat het inderdaad wat te stroef is afgesteld bij die van jou. Liever iets te vast dan te los natuurlijk…

C.

Kweenie, die van mij is van blikmetaal :wink:

Inderdaad beter wat te vast dan te los.

Nog 1 vraagje over het horloge…het gebeurt weleens als je de duikersextensie wilt verzetten dat die dan niet direct in de gaatjes klikt, de ene keer wel de andere keer niet. Volgens mij zit ie dan precies op het randje zodat de extensie niet dichtklikt, zie foto.

Tony35 Schreef:

Hoi Comit, zojuist geprobeerd bij een vriend van
me, en het stukje gaat inderdaad zo’n 3 mm omhoog.
We dachten eerst dat het vast zat maar is nogal
’stroef’, je moet namelijk een beetje kracht
zetten met je vinger om hem 3mm omhoog te drukken.
Misschien te strak afgesteld?..is een nieuwe
rolex.

Bij een Daytona van een kennis gaat het wel soepel
3mm omhoog en dat is ook een nieuwe.

Gaat bij mij bij allebei even soepel/stroef…

Tony35 Schreef:

Inderdaad beter wat te vast dan te los.

Nog 1 vraagje over het horloge…het gebeurt
weleens als je de duikersextensie wilt verzetten
dat die dan niet direct in de gaatjes klikt, de
ene keer wel de andere keer niet. Volgens mij zit
ie dan precies op het randje zodat de extensie
niet dichtklikt, zie foto.

http://i43.tinypic.com/16hnlma.jpg

Ja… en?
Dan doe je hem gewoon iets verder of iets terug :smiley: :smiley:
Het is wel een rolex maar je moet er zelf ook nog wel wat voor doen hoor :wink:
Ik heb hem zelf ook en moet wel toegeven dat de milgauss die ik had (met maar een uitklapschakeltje wel iets simpeler te verstellen is omdat je dat niet kunt kiezen hoe ver je hem uitklapt!

Ik zie het meer als een luxeprobleem: keuzes…keuzes… :wink:

gr dirk

Beetje vervelend dat ie niet altijd gelijk erin gaat, moet Rolex maar verbeteren over een jaar of 50 :slight_smile:

Vanmiddag heb ik de 2 Rolexen nog eens gezien bij mijn vrienden en waarschijnlijk is de Submariner te strak afgesteld. Hier mijn laatste vraag die jullie vast wel kunnen beantwoorden :wink:

Daytona: Als je de sluiting heel rustig dicht drukt dan zie je dat het kleine stukje (rode cirkel) omhoog gaat en dan klikt hij vast.

Submariner: Het kleine stukje gaat niet omhoog als je de sluiting heel rustig dicht drukt.

Welke is nou “verkeerd afgesteld”? Hoor het graag en alvast bedankt!! :~

Tony35 Schreef:

Vanmiddag heb ik de 2 Rolexen nog eens gezien bij
mijn vrienden en waarschijnlijk is de Submariner
te strak afgesteld. Hier mijn laatste vraag die
jullie vast wel kunnen beantwoorden :wink:

Daytona: Als je de sluiting heel rustig dicht
drukt dan zie je dat het kleine stukje (rode
cirkel) omhoog gaat en dan klikt hij vast.

Submariner: Het kleine stukje gaat niet omhoog als
je de sluiting heel rustig dicht drukt.

Welke is nou “verkeerd afgesteld”? Hoor het graag
en alvast bedankt!! :~

bij mijn sub gaat het dichtdrukken echt heel soepel( en zie je het kleine stukje bewegen),met een vette klik ,denk dus dat de Daytona goed staat afgesteld!

flieger63 Schreef:

bij mijn sub gaat het dichtdrukken echt heel
soepel( en zie je het kleine stukje bewegen),met
een vette klik ,denk dus dat de Daytona goed staat
afgesteld!

Ik zie geen vraag maar dat kan aan mij liggen… :)o

Als ik de sluitingen dicht duw en ik doe dat rustig dan zie ik de speling gewoon. Als dat niet gebeurd staat hij gewoon te strak afgesteld maar dat zou echt voor het eerst zijn dat ik dat hoor.

El penumbra Schreef:

flieger63 Schreef:

bij mijn sub gaat het dichtdrukken echt heel
soepel( en zie je het kleine stukje
bewegen),met
een vette klik ,denk dus dat de Daytona goed
staat
afgesteld!

Ik zie geen vraag maar dat kan aan mij liggen…
:)o

Als ik de sluitingen dicht duw en ik doe dat
rustig dan zie ik de speling gewoon. Als dat niet
gebeurd staat hij gewoon te strak afgesteld maar
dat zou echt voor het eerst zijn dat ik dat hoor.

De vraag was welke staat nu verkeerd afgesteld :smiley:
Ik zou denken welke voelt niet goed aan zou een betere vraag zijn :wink:

En dan heb ik nog twee vragen voor Tony35:
Is de sub wel een echte rolex?
Ik heb eigenlijk ook nog nooit van dit probleem gehoord namelijk.
En zou je je willen voorstellen?
Is eigenlijk best onpersoonlijk;ik gok nu maar dat je Tony heet en in 1935 bent geboren en dat je een vriend hebt met twee rolexen?!
Het klinkt nu een beetje als: ik ben tony35 en reageer 7 keer en ben dan weer weg!
En dat zal vast niet je bedoeling zijn toch?

gr dirk

Bedankt voor de duidelijke antwoorden. Bij de Submariner is er dus geen speling te zien als je hem rustig dichtdrukt…en dat behoort dus wel zo te zijn. Verder is het horloge prima, bezel draait heel soepel, loopt -1 sec. per 24 uur etc. Alleen staat dat klein stukje dus te strak afgesteld, ik heb het ook nog niet gehoord, maar het horloge ligt ook nog maar 1 jaar bij de dealers, sinds aug. 2010 als ik het goed heb…dus misschien komt het later nog wel meer voor. Het is uiteraard een echte en gekocht bij een bekende juwelier.

@flieger63: Ja dat was eigenlijk wel de bedoeling :slight_smile: Wilde gewoon die vragen weten en die heb ik nu gekregen, ik ben verder niet zo van het reageren op forums. Heb BLC nog wel geholpen met zijn vraag http://horlogeforum.nl/read.php?2,353302,354412#msg-354412 dus maak ik toch nog wat goed :wink:

Ik ben Tony 35 jaar en heb jaren geleden mijn sub 14060 2 liner verkocht, voor mijn 40e komt er weer een Rolex terug weet alleen nog niet welke. Nogmaals bedankt en wie weet tot later :wink: