Even tweetal vragen. Heb nog niet zoveel ervaring met horlogemakers want heb tot nu toe enkel horloges aangeschaft die net een beurtje hebben/hadden gehad. Echter heb ik twee leuke horloges kunnen kopen met een Valjoux 7737. Beide lopen een paar minuten achter per dag.
Vraag 1:
Kortom ik zoek nu een betrouwbaar adresje in de omgeving van Nijmegen/Arnhem. Ik heb uiteraard al even gekeken wat/wie er allemaal in de buurt zitten, maar dan heb ik enkel een adres en zou graag een adres hebben waarbij iemand al positieve ervaring mee heeft!!
Uiteraard als je lid bent van het forum en horlogemaker (omgeving Nijmegen Arnhem) dan mag je me ook een PB sturen!!
Vraag 2:
Heb al een horlogemaker gesproken en die gaf aan dat het erg prijzig zou zijn, want er is niks te krijgen voor een Valjoux 7737…??? Kan het me niet zo goed voorstellen. Dus de vraag of dit zo is en ik me nu zorgen moet gaan maken of was het bangmakkerij, zodat hij me een mooie factuur kan geven (zo kwam het namelijk over). Daarbij zoals gezegd beide horloges functioneren, maar lopen z’n 3 a 4 minuten per dag voor.
Alvast bedankt aan de uurwerk experts voor alle input!!
Valjoux 7737 heeft als basis 7730 en geen probleem om onderdelen voor te krijgen.
Prijzen zijn niet zo duur.
Met een onderhoud zijn meestal de problemen opgelost.
Valjoux 7737 heeft als basis 7730 en geen probleem
om onderdelen voor te krijgen.
Prijzen zijn niet zo duur.
Met een onderhoud zijn meestal de problemen
opgelost.
Thx, dat is fijn om te lezen!!
Jij komt niet uit de omgeving Arnhem/Nijmegen?
Grappig idd twee memosails, maar niet van de rikketik. Had er al een keer eentje gekocht voor iemand die er vroeger één had, maar vond hem zelf ook wel leuk. Enkel belachelijke prijzen. Dat was, zeg maar, het vierkante model. Nu een vierkante gekocht en een VIP. Daarbij nog een oude ronde kast. Vind ze erg gaaf!!
De prijs was er ook absurd… moet ze nog wel opgestuurd krijgen, maar zal ze dan even showen en de vreemde prijsonderhandeling toelichten incl. mailwisseling.
Nu enkel dus nog een horlogemaker nodig die beide een beurtje wil/kan geven.