Vraagje voor de G-Shock kenners

Ik liep vandaag langs een - helaas gesloten - horlogewinkel, waar ik in de vitrine de volgende G-Shock aantrof. Het lijkt mij een GW-M5610 variant, maar ik had de combinatie matzwarte kast met negatief lcd scherm en gele belettering nog nooit gezien. Weet iemand om welk type het hier precies gaat?

1 like

Weet je zeker dat ie matzwart is? Ik denk namelijk dat ie blauw is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dit is de mijne. Model is voor Japan only. Onlangs geimporteerd. (en mag vertrekken, haha :grin: )

4 likes

Nee, maar ik vind hem wel top! :+1:

Wat stond er op het kaartje? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Welk kaartje?

Prijskaartje? :wink:

ja, dat kaartje :wink:

1 like

180 euro na aftikken importheffingen…

2 likes

GW-M5610NV-2ER

2 likes

Ah damn, ik denk dat m’n ogen me voor de gek hebben gehouden. Nu ik m’n eigen foto beter bestudeer, denk ik inderdaad dat het wel eens deze blauwe kan zijn (die ik trouwens ook nog niet eerder ben tegengekomen). Waarschijnlijk kom ik overmorgen weer langs hetzelfde winkeltje - hopelijk is het dan wel open en zal ik eens kijken wat 'ie moet kosten.

Ik was eigenlijk (min of meer) op zoek naar het matzwarte negatieve model, maar dat lijkt ook geen Nederlands model te zijn. Ik kom steeds uitsluitend de matzwart positieve tegen, en een soort hoogglans negatieve LCD. In elk geval bedankt allemaal!

Je zou het uurwerk op de bezel en band van een GW-M5610BC-1ER kunnen zetten, dan heb je wat je zoekt

Deze misschien?

Of deze, DW-5600BB

2 likes

Helemaal de stijl die ik zoek inderdaad, maar ik vind solar en radiocontrolled juist leuk. Heb ik tenminste Ă©Ă©n horloge dat elke ochtend gelijk staat.

Waar is dit leuke winkeltje? Ken bij mij in de buurt (Breda) eigenlijk maar 1 winkel, waar ze in de vitrine liggen… ik ben wel voorstander van het zoekgebied uitbreiden :smiley:

Op Texel, beetje uit de buurt vrees ik :wink:

Beetje veel wel. hahaha

In Breda heb je in het centrum 1 winkel die ze aanbied, maar de prijzen zijn veel hoger dan normaal. Wel zonde want ze hebben zeker 20 verschillende. Ik verzamel ze een beetje, maar moet ook op de kleintjes letten :smiley:
Al heb ik er 7 nu…

1 like

7 kleintjes?

2 likes

Wel grappig dat deze zaak dus blijkbaar een Japan-only model in de vitrine heeft liggen. Toch een stukje import buiten de Nederlandse distributeur om, lijkt me. Een liefhebben dus :blush:

Mocht je zoektocht naar een M5610BB of BC niet lukken, kun je ook nog naar het iets oudere M5600BB/BC model zoeken. Wat uiterlijk betreft hetzelfde; het verschil is dat de 5610 6-band is (incl China), en de 5600 5-band. Daarnaast heeft de 5600 juist weer een iets uitgebreidere chrono.

Heb zelf via dit forum een nette GW M5600BC overgenomen en ben er erg blij mee. Hieronder een foto in zijn natuurlijke habitat :wink:

2 likes

Nee, allerlei verschillende. Als ik ze ergens tegenkom voor een leuk prijsje in een goede staat of nieuw dan koop ik ze vaak :smiley: …te vaak eigenlijk.