Thanks! Who needs Wikipedia
Ik twijfel nog wat over die gewichtsfactor mbt het
horloge.
ZWAAR⦠vergelijk een Titanium horloge met een stalen⦠neem dan het gewicht van de stalen⦠en bedenk je dat het verschil met een WolfraamCarbide horloge ongeveer 't zelfde isā¦
frezers āherkennenā freesjes van WolfraamCarbide gewoon aan het gewicht⦠je pakt een handvol frezen , en je pikt ze er zo uitā¦
Tantalium⦠daar heb ik nog nooit mee te maken gehad⦠Beryllium-Koper dat dan weer wel⦠maar daar zal ik nooit een Horlogekast van maken⦠nogal giftigā¦
Tantaal of Tantalium is wel behoorlijk hittebestendig⦠net als Wolfraam⦠vroeger werd het wel als gloeidraad gebruikt in lampen⦠'t kan⦠maar Wolfraam (Carbide) en Titanium zijn waarschijnlijk makkelijker, en goedkoper te gebruikenā¦
't moet wel een bepaald doel dienen natuurlijk⦠ik kan ook wel een Zinken horlogekast maken⦠maar die is zo naar de Gallemiezenā¦
een Zink-Aluminium-Magnesium-Koper legering (Zamak) zou dan wel bruikbaar zijn⦠vooral goedkoop⦠en ik heb wel Horlogekasten gezien van dat spulā¦van die goeikope klonen van de marktā¦
Tantalium⦠daar heb ik nog nooit mee te maken
gehad⦠Beryllium-Koper dat dan weer wel⦠maar
daar zal ik nooit een Horlogekast van makenā¦
nogal giftigā¦
Tantaal of Tantalium is wel behoorlijk
hittebestendig⦠net als Wolfraam⦠vroeger werd
het wel als gloeidraad gebruikt in lampen⦠'t
kan⦠maar Wolfraam (Carbide) en Titanium zijn
waarschijnlijk makkelijker, en goedkoper te
gebruikenā¦
't moet wel een bepaald doel dienen natuurlijkā¦
ik kan ook wel een Zinken horlogekast maken⦠maar
die is zo naar de Gallemiezenā¦
een Zink-Aluminium-Magnesium-Koper legering
(Zamak) zou dan wel bruikbaar zijn⦠vooral
goedkoop⦠en ik heb wel Horlogekasten gezien van
dat spulā¦van die goeikope klonen van de marktā¦
wordt gebruikt bij duikklokken omdat t volgens mij tegen corroderende stoffen kan. En ook handig dat je naar beneden getrokken wordt met zo een boeg om je pols :+