Vraagje

Allereerst nog vrolijke kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen op het forum.

Nu mijn vraag: Op 24 december (kerstmiddag) kreeg ik via de post mijn pakketje toegestuurd met als inhoud : seiko monster black. Ik was verheugd vwb de snelle levering.Mijn vreugde sloeg al snel om, aangezien hij niet blijft lopen. Hij loopt ongeveer 10 minuten en stopt dan.Iemand een suggestie, behalve terugsturen?.

Groetjes,

Eddie.

Gekke vraag misschien Eddie, maar je weet dat het een automaat is en dat je 'm moet dragen/bewegen om op te winden?

Dat is ook de eerste oplossing die bij mij naar boven kwam.

Het beste is om hem eerst een aantal keren op te winden (stuk of 20 slagen) en dan lekker dragen, als het goed is moet 'ie het dan gewoon blijven doen. Als je hem 1 of 2 keer hebt opgewonden en daarna opzij hebt gelegd is idd de kans groot dat 'ie weer stil is gaan staan.

Succes ermee en nog van harte met je nieuwe en mooie aanwinst. :smiley:

Deze Seiko kun je niet met de hand opwinden, opwinden gaat dus alleen door het horloge heen en weer te bewegen zoals in de handleiding staat.

Na een minuut of 2 moet ie voldoende hebben om te blijven lopen als je hem draagt. Leg je hem opzij, zal ie snel weer stilstaan.

Na een actieve dag moet ie toch wel volledig opgewonden zijn. Als je stilzit (bijv. met Kerst) windt ie niet op.
Bij veel mensen op het werk trouwens ook niet :D:D:D

Je kunt dit horloge inderdaad niet opwinden.

Ik zal nog eens proberen om hem een minuut of twee te bewegen. Indien hij dan nog niet loopt en blijft lopen gaat ie retour.

bedankt voor jullie reacties.

Eddie

Een automaat moet je voordat je hem omdat (nadat ie stil heeft gestaan) toch meestal opwinden? Of geldt dit alleen voor een handopwinder… heb zelf een automaat en draag 'm dagelijks, weet iemand dit toevallig? :slight_smile:

Bij ‘normale’ automaten zal dit kloppen. Dit is echter een duiker. Je moet eerst de kroon enkele slagen losdraaien, voordat je hem kunt uittrekken en tijd en datum kunt instellen.
Opdraaien kan bij dit horloge dus niet.

Eddie.

Komt niet omdat het een duiker is, maar dat is een eigenschap van het Seiko 7S26 uurwerk, dit wind alleen automatisch op en kan niet met de hand worden opgewonden, tenzij je natuurlijk gaat schudden met de hand :smiley:

Ruud