Vraagje

Hallo allemaal,

Ik kijk (zoals zovelen van jullie waarschijnlijk) graag op sites van juweliers of horlogehandelaren.

Wat ik me nou afvroeg, is het mogelijk om nog af te dingen bij sites als: William Wien Watches
http://www.horloge.com]Horloge Platform
, Mark van Uyen, Juwelier Burger Of [url=http://www.wwwatches.nl[/url]. Of zitten zij toch al zo scherp met hun prijzen dat het eigenlijk ‘not done’ is.

Graag jullie ervaringen (evt per PB)

Dank!!

Geen idee, lijkt me niet meer al te veel speelruimte in te zitten, maar…
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Niet geschoten is altijd mis.
Succes.

Hangt er natuurlijk ook vanaf of je iets inruilt. Dan weet je niet of hij zakt, of dat jij veel terugkrijgt :stuck_out_tongue:

Ik ga er altijd vanuit dat ze wisselgeld hebben… net als op chrono24…
Daarbij komt natuurlijk ook hoe courant een model is. Ligt hij er al 3 maanden dan kunnen ze natuurlijk meer dan wanneer je de nieuwste rolex/ speedmaster ofzo hebt… die gaan toch wel, dan wachten ze wel op de volgende koper :slight_smile:

Succes, en komt de gouden tip per PB, dan hoor ik dat ook graag!

Bij iedereen kun je proberen om nog wat van de prijs af te krijgen, maar verkopen / kopen is ook een beetje gunnen van twee kanten. Als de prijzen al scherp zijn raken ze het horloge toch wel kwijt en wanneer je onredelijke eisen stelt zal er slechts irritatie optreden, dus overdrijf het niet.

hcptdg Schreef:

Bij iedereen kun je proberen om nog wat van de
prijs af te krijgen, maar verkopen / kopen is ook
een beetje gunnen van twee kanten. Als de prijzen
al scherp zijn raken ze het horloge toch wel kwijt
en wanneer je onredelijke eisen stelt zal er
slechts irritatie optreden, dus overdrijf het
niet.

+1… eens!

hcptdg Schreef:

Bij iedereen kun je proberen om nog wat van de
prijs af te krijgen, maar verkopen / kopen is ook
een beetje gunnen van twee kanten. Als de prijzen
al scherp zijn raken ze het horloge toch wel kwijt
en wanneer je onredelijke eisen stelt zal er
slechts irritatie optreden, dus overdrijf het
niet.

Daarom vraag ik het ook :wink:
Ik wil natuurlijk niemand het brood uit de mond stoten, maar op een op andere manier word ik altijd aangetrokken door horloges die eigenlijk net buiten mijn budget liggen.

Ik was benieuwd wat de “Mores” zijn met het kopen bij dergelijke handelaren

Het is een kwestie van afwegen denk ik. Wat heb je voor een bepaald horloge over, is de staat goed, hoe is de marktprijs. Zonder inruil kun je mijns inziens altijd een fair bod plaatsen. Met inruil kun je mogelijk wat winnen op je inruilwaarde. Wat ook gezegd is, het is ook een kwestie van gunnen, en dat werkt beide kanten op.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Interessante vraag. Ik zat dan te denken, als je iets inruilt. Zou je daar gelijk mee op tafel komen; of eerst kijken naar de laagst mogelijke prijs en dan vragen over inruil?

Ik ben geen flipperaar en heb niet zo veel ervaring met verkopen en inruil. Ik was wel benieuwd wat nu het meest tactische is en hoe jullie het doen.

Ik vind het moeilijk, ik zie namelijk op 2 goed aangeschreven sites een behoorlijk verschil in prijs voor hetzelfde horloge. Bij de een 595 euro en de ander 329 euro, ik vraag me af of dat verschil alleen komt omdat de een ook daadwerkelijk een winkelpand heeft…pfff best een groot verschil.

Tsja dat is zoals mijn voorgangers al aangeven afhankelijk van horloge , inruil en prijs van horloge.

Ik zou het altijd proberen,niets belachelijk maar gewoon iets onder wat je ervoor wilt uitgeven.

Succes