Vraagje

Ik ben in het bezit van een vintage Nivada horloge 535594 .
Geel goud


Wie zou me kunnen zeggen wat deze waard is??

1 like

Ik heb laatst een vergelijkbaar horloge verkocht zien worden voor 450 euro, dus dat is misschien een goede indicatie. Die was overigens wel compleet, en ik zie dat er bij jou een pusher mist?

1 like

In ieder geval de goudwaarde, die staat vrij hoog op het moment.

Loopt het horloge? Er mist inderdaad een pusher.

Ja, helaas : kinderen…
Ik had verwacht dat de waarde hoger zou zijn want het is een gouden horloge.
En wat hij dan minder waard zou zijn door het “missing pusher” weet ik ook niet.
In ieder geval bedankt voor de info…
Was van mijn vader… maar ja, ik heb er niets aan en mijn zonen ook niet (applewatch tijdperk)

Die applewatch kan over 5 jaar in de prullenbak, dit horloge loopt over 100 jaar nog… :wink:

6 likes

Als je niet in geldnood zit: nooit wegdoen, daar ga je later spijt van krijgen.
Geld is zo weer op en dit horloge krijg je nooit meer terug als je hem verkocht hebt.
Just my 2ct

3 likes

Bij het vervangen van de pusher ook meteen een ander bandje erop laten zetten :slightly_smiling_face:

Helaas brengen ze niet veel meer dan de goud waarde op. Enige waarde verhogende zaken zouden zijn of er nog een bijzonder uurwerk in huist. Maar de kans is groot dat hier een gewoon Landeron uurwerk in zit (caliber 248, 48, 51 of iets dergelijks).

De pusher vervangen kan weleens een uitdaging worden om een soortgelijke te vinden. Dit zou ik dan ook aan een eventuele koper over laten anders maak je wellicht veel kosten waar je slechts een gedeelte van terug ziet bij verkoop.

2 likes

Soortgelijke pushers zijn wel te vinden, alleen niet in precies dezelfde afmetingen. Je zult ze dus hoogst waarschijnlijk beide moeten vervangen om het symmetrisch te houden.

1 like

Precies wat ik bedoelde.

2 likes