vraagje

Hey,

Waarschijnlijk een domme vraag
In het donker kan ik mijn uurwerk niet af lezen,als ik dan hier op het forum die foto’s zie van die uurwerken in het donker is er iets mis met de mijne?
De wijzers lichten niet op
Ik ken ook alle terminologie nog niet
Vandaar mijn vage uitleg

Grtz,Flip

Als er geen lume op de wijzers zit of tritium buisjes, dan kan het ook niet oplichten, ik weet niet wat voor horloge je hebt?

Breitling emergency
Maar ze is wel al enkele jaren oud

Ik meen wel eens gehoord te hebben dat bepaalde soorten luminerende verfsoorten hun werking verliezen… Misschien kun je de wijzers bijvoorbeeld opnieuw laten voorzien van verf (indien er geen gebruik is gemaakt van tritium)?? Geen idee wat dit kost trouwens.

Gr
Teun

Ok bedankt al voor de reacties!

Ik bedoel het helemaal niet persoonlijk, wil ook niets suggereren, maar gaat het om een echte of een replica…>X
Een Breitling zal toch niet na een paar jaar zijn lume verliezen?

Hou je horloge eens dicht onder een echt felle halogeen spot en controleer dan eens in het donker of er echt niets meer oplicht. Als dat zo is dan ben jij misschien wel opgelicht…

maak anders even een foto van je horloge, dan kunnen we beter helpen.
Al dat gespeculeer weer meteen.

Ik ga er van uit dat het een echte is/was toen ik ze kocht ik heb alle papieren en de koffer
Maar ja de dag van vandaag kan je er ook al niet meer op aan
Ik heb ze voor de zomer van een forumlid hier gekocht
Die foto’s zullen voor later zijn,heb nu effe geen tijd sorry

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dit werkt dus he!Als ik ze effe onder een fel licht hou en dan direct in het donker licht ze wel op

Philip Schreef:

Dit werkt dus he!Als ik ze effe onder een fel
licht hou en dan direct in het donker licht ze
wel op

Blijft ie wel “lang” gloeien/oplichten als je em een kwartiertj beetje bij een lamp houdt? Niet vlak eronder, want dan wordt je klok heet.
Anders zou ik em toch ff laten nakijken, want zoals SuperC zegt, Luminova blijft oplichten. En voor mij genoeg om er een nacht mee door te komen. Al is dat laatste per persoon verschillend, maar een paar uurtjes zou je em denk ik toch nog moeten kunnen zien/aflezen.