Vraagje

Zou dit horloge het waard zijn om het te laten restaureren? Wat zou dat ongeveer kosten.en waar zou ik dat kunnen laten doen.

4 likes

Als je het zelf gaat dragen: zeker weten, mooie klassieke chrono

Ga je hem verkopen: nee

Eigelijk zou je jezelf de vraag moeten stellen, is het horloge het jou waard om te herstellen,?
Voor een goede resivie kom je al redelijk snel in de buurt van de waarde van het horloge zelf vrees ik.
Voor verkoop zou ik het niet doen, voor dragen,? Zeker doen.

Kwa prijzen God ik zou 200 euro ongeveer bij een hobby horlogemaker en denk al wel snel richting de 750 euro bij een proffecioneel horlogemaker. (als er niet veel onderdelen defect zijn)

Wat een uiterst fraaie jaren 50 chronograaf. Ik ben benieuwd naar het uurwerkje onder de motorkap, dat kan b.v. goed een Landeron 148 zijn. Je zou een service kunnen laten uitvoeren door een goede horlogemaker. Een uurwerkservice waarbij alles gedemonteerd, gereinigd en opnieuw opgebouwd en voorzien van de juiste oliën. Evt. een nieuw glaasje en een fraaie band eraan, en je kunt weer jaren vooruit. Kosten voor de overhaul schat ik op 150 tot 220,-

Nee

Nee,? Wat nee,?

Je prijsopgave voor een horlogemaker klopt niet .

@Antonio1934

Chronograph suisse zijn lastig. Flinterdun goud dus kwetsbaar, maar ze zijn best gewild en gaan voor best wat geld weg. Ze zijn meer waard dan de goudprijs iig.

De vraag is denk ik of je meer krijgt na een service van het horloge. Doorgaans is het antwoord daarop nee… service moet je doen als je het horloge gaat dragen.

Een chrono servicen kost snel meer dan de toevoeging op de verkoopprijs. 750 euro is veel te hoog voor service. Denk dat je die chrono moet kunnen laten servicen voor de helft. Maar bij verkoop krijg je de servicekosten niet terug. Het horloge verkoopt wel makkelijker werkend.

2 likes

Als jij m bij een beroepsmatige proffecioneel belasting betalende horlogemaker met een eigenpand kan laten service voor de helft zeker doen :raised_hands:

Maar t is een beetje een oneindige discussie die ik eigelijk niet wil voeren :blush: ja het kan altijd goedkoper :v: maar er is een rede dat t goedkoper is :slight_smile:

Een 18k chronograph suisse verkoopt vrij goed hoor. Afhankelijk van de staat van het caliber, dat wel.
Je hebt een mooie conditie vind ik qua staat van de kast en de wijzerplaat.
Dit is een incabloc met een vermoedelijk wat latere landeron 159. Kwetsbare horloges.
Er zijn ook varianten met een venus caliber die zijn meer betrouwbaar.

Loopt ie goed? Nult de chrono netjes?
Sluit het deksel nog goed? Is het een dubbel deksel zoals het hoort?
Heb je de serienummer bekeken en de binnenkant om te zien of alles bij elkaar hoort?

Om te houden zeker de moeite.
Als je niks weet en je wilt hem verkopen zou ik zeggen kijk even op catawiki en je weet al snel genoeg.

Ps zat info ip dit forum ook even zoeken met de juiste zoekterm

De helft is een gewone prijsopgave

Ca 300/350 euro voor een chronograph uurwerk is gewoon een normale prijs bij een goede horlogemaker

Zo vroeg Rijsman bijvoorbeeld 290 ex onderdelen voor mijn valjoux 88 en dat is een stukje complexer dan de landeron 48 die vermoedelijk in TS zijn horloge zit.

Als je 750 euro betaald voor een service is dat zoals @Ruud zegt veelste veel

2 likes

750 is de verkoopprijs, ik zou zelf 200-250 vragen (bijberoep), bij voltijdse zal je rond 300-350 kwijt zijn. Prijzen zijn meestal zonder onderdelen natuurlijk

1 like

Dat is wat ik hier boven ook al aangaf ik reageerde op de schatting van servicekosten van 750 euro

Inderdaad :grinning_face_with_smiling_eyes: lijken we er wel uit @Antonio1934

1 like

Bedankt voor u reactie. Het horloge was van mij opa dus ik zou hem
Graag ik de oude staat herstellen heeft u misschien (gezien ik één leek ben) een goede horloge maker waar ik dat kan laten doen ?
Ik zal ook even een foto maken van de binnen kant als ik de deksel er af kan krijgen .Mvg,Antonio

2 likes

Mijn suggestie is, om het horloge naar Jan Ubels in Bredevoort te brengen. Mijn schatting van kosten is overigens niet voor het opnieuw opmaken van de kast en de wijzerplaat. Behoud van de opgebouwde patine vind ik persoonlijk wel interessant. Succes met de volgende stappen.

Ha die Antinio,
Das pas waarde, een erfstuk in ere houden met de historie en de herinneringen die erbij horen.

Een erfstuk is dit (mits diegene je dierbaar is) altijd waard

Wil je een horloge waar je denkt wat aan te verdienen…?
Kun je hem beter verkopen zoals hij nu is.
Denk dat service en onderdelen uitkomt op waarde horloge.

Wil je dit horloge behouden voor de toekomst en jezelf? Dan is ‘opknappen’ het wel waard.

Hij blijft in de familie hij was van mij opa . ik heb geen idee wat hij waard zou zijn.maar ik wil hem laten restaureren hij loopt gewoon alleen het glas zou vervangen moeten worden en laten schoonmaken smeren enz.

Het horloge is inderdaad met 2 deksels maar in de eerste deksel staat geen nummer de tweede kast krijg ik er niet van af.staat daar misschien een nummer?

2 likes