Vraagje

Ik heb van een collega een horloge mogen ontvangen van het merk Breitling.
Nu ben ik dus op zoek naar een handleiding om het de wijzers allemaal in nul stand te zetten.
Nu komt het volgende voor :
Het horloge is NERGENS op internet te vinden, en zelfs op de site van breitling zelf kan ik niets vinden.
alle functies van het horloge werken… maar het zou kunnen dat het een nepperd is ?
Misschien dat iemand van jullie dit type horloge bekend is ?
Hier komen de foto’s:

http://imageshack.us][img]http://img457.imageshack.us/img457/4492/pict0983pi1.jpg[/img

###edit beheerder: de tweede foto was veel te groot###

Hallo,

Ga er maar vanuit dat dit een nephorloge is en dus geen Breitling.

Gr Ron

Dan blijft het nog steeds vreemd dat het model helemaal niet op internet te vinden is.
Normaal zijn het replica’s, maar ik kan helemaal geen informatie terug vinden, en qua details klopt ook alles aan het horloge. Er zit nog niet een klein foutje in de detailering van het logo.

Groeten, chris

Dit is geen replica…
Een replica lijkt op een bestaand model.

Dat snap ik, maar waarom zou een horloge gemaakt worden met het merk van breitling, zowel op de wijzerplaat, onderkant, en de wijzer zelf, als zijnde een Nep horloge ?
Is er een manier hoe ik kan checken of het nu een echt horloge is, en geen “nepperd”?

het enige wat ik kon vinden is dit.
ook met rode wijzer plaat…
maar dan zijn er nog steeds grote verschillen…

gr switt

Het is iig geen echte breitling…

Hij is nep. Waarom een model gebruiken dat Breitling niet gebruikt? Waarom niet? Die collega van je is er toch in getrapt? En jij ook :smiley: Als ze het maar kunnen verkopen he?

Ja laten we vooral geen discussie voeren of het een replica is van een bestaand Breitling model. Elke replica is niet exact als het origineel, dus een fantasiemodel. Anders moeten we straks nog een tweedeling maken: originele replica’s en fantasie replica’s :slight_smile:

Maar met een collega is er toch wel uit te komen Phoenix :wink:

het scheelt dat ie niet gekocht is :smiley: , dus ik geef hem het ding gewoon terug.
ik ben zelf een horlogeverzamelaar, maar ik wil eigenlijk geen replica’'s hebben in mijn verzameling.
(al moet ik bekennen dat ik een rado, een breitling, en een rolex replica in mijn verzameling heb. )
Maar ik ga toch echt eens op zoek naar een echte Breitling, het is nog steeds een horloge die ik erg graag wil hebben . )

(spelfouten voorbehouden, kan door het toedoen van alcohol komen. )

Met vriendelijke groet,
Phoenix (chris)

Is geen Breitling model.
Om de wijzers te resetten, deze is een quarts zo te zien, moet je de kroon volledig uit trekken (wijzerverzetting) en door dan op de drukkers te drukken kan men de wijzertjes op nul zetten.
Er zijn zelfs calibers (hangt af van het aantal motoren in het uurwerk) waar je de kroon ook op de éérste stand van de kroon moet zetten (snelcorrectie datum) om de rest van de wijzertjes te resetten. Is volgens mij een Miyota werk.
Onderste ikleine wijzer geeft 1/10 sec aan. Zoals ik het van hieruit kan beoordelen, verbeteren mag.