Vraagje?

Zag deze GS met omgekeerde bandjes in Madrid van de week ………. wat is hier de reden van/voor?

2 likes

Japanse gewoonte om andere niet te confronteren met het lelijke deel dat door de keepers gaat en zichtbaar is voor derden, voor mij is het daarom mooier om dit deel zelf niet te zien: ik draag het horloge vooral voor mezelf… en draai dit bij Citizen en Grand Seiko dus om.

11 likes

Breitling doet dat ook.

Ik heb het per ongeluk (gewoon niet goed opgelet) bij 1 horloge gedaan onlangs (rubberen band). Uit luiheid even laten zitten zo maar ik moet zeggen dat ik het erg plezierig vind dragen want ik blijf of een of andere manier minder vaak ergens achter steken in het dagelijks gebruik. Wel even wennen met om doen.

Ziet er niet uit, tegen die punt van de band aan kijken. (Horloge even op zijn kop omgedaan om het te testen).

1 like

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ondanks dat toch maar niet.

1 like

Alleen dan dragen ze het horloge zelf aan de binnenkant van de pols.

:sweat_smile:

3 likes

Ik heb het vaak genoeg geprobeerd maar kan er echt niet aan wennen.

2 likes

Voor links handig?

Patek Philippe, IWC en Tudor (iig bij een vouwsluiting) doen het ook.

Hoezo dat dan?

1 like

Een enkelvoudige vouwsluiting hoort van je af te openen en daardoor is het draagcomfort ook beter…

Afhankelijk van de constructie is het dus mogelijk dat het deel met de gaatjes op 12 uur gemonteerd wordt.

De lengte van zo’n band is ook anders dan de standaard 115 / 75 mm. Vaak iets van 145 / 55 mm

Als je hem dus rechts draagd dan zit het toch andersom ?

Nee, dan zit de sluiting alsnog naar binnen en kijk je er zelf op

1 like

O ja sorry
De wijzerplaat draaid niet mee natuurlijk.

De bandjes op de Moonswatch zijn ook andersom gemonteerd (tekst kan je ook niet eens zelf aflezen), zit nu al aan 4 horloges die ik voor collega’s heb omgedraaid.