Vraagje

Ik heb laatst een tissot prs516 gekocht en alles lijkt te kloppen alleen zit er een rare ws serienummer op.
Heeft iemand ooit zo een serienummer gezien ?

De T044430a is toch gewoon het serienummer van de PRS516?
De gravure midden onderaan lijkt er wel later in gezet.

1 like

Nee dat staat op alle prs 516 .
Na de ws code komt de serienummer.

Ik vind jouw PRS516 er ‘goedkoop’ en slecht afgewerkt uitzien. Ik heb er zelf 2 gehad (blauwe + zilverwitte dial) en die waren gewoon netjes afgewerkt. Allebei gekocht bij een Tissot AD in Breda.
Ik zou mijn hand niet in het vuur steken voor jouw PRS516… erg vreemd "serienummer"
Ik zou er mee langs een Tissot dealer gaan, kun je eventueel nog verhaal halen bij de verkoper als het mis is?

Mijn (ex) blauwe:

Mijn (ex) zilveren:

1 like

Ik heb een blauwe en bij mij gaan ook de alarmbellen af voor de jouwe.

1 like

Ik vind het horloge juist heel goed afgewerkt en heb het uurwerk bekeken met een loupe. Zie foto


Het eta logo staat erin en ook 2836-2 , maar wat ik ook raar vind is dat er ook vb of (v8) at27 in het uurwerk staat gedrukt.
Ik heb een soort gelijke model gevonden op chrono24 met dezelfde achterkant . Zie foto

Is het geen replica?

1 like

Na T04430A komt bij mij een serienummer 14BC102XXXX. Weet het niet zeker hoor, maar staan de eerste twee cijfers toevallig voor het productiejaar van het horloge? Zou bij mij wel kunnen kloppen, in ieder geval. Ik heb het horloge in het voorjaar van 2015 nieuw bij een Nederlandse AD gekocht. Maar bij het serienummer van TS kan ik dit er niet uit halen. Dat is echt iets compleet anders. Vreemd.

1 like

En bij de chrono is het ook weer anders. Waar bij de niet-chrono de nummers staan, staat bij mij ‘automatic’. Tekst op het achtdeksel bij de chrono is ingelegd met zwart. De rotor van de chrono is messing met striping :wink: en zwarte tekst. Hmmmm… Geen idee waar mn nummers dan staan…

Overigens is het wel een echte: zelf nieuw bij de juwelier gekocht.

1 like

Ik heb er eentje … van bouman…dus geen twijfelgeval.

1 like

Bedankt voor de info.
Ik heb contact opgenomen met tissot.
Wordt vervolgd…

Is in mijn ogen een replica. Het serienummer klopt niet met de 2 van mij en wat @TagEd schrijft.
Hou ons op de hoogte. En zeker als het niet klopt, ben ik benieuwd waar je die vandaan hebt.

Ik vind het polijsten van het ‘stuur’ minder goed gedaan en ook lijkt het woord Tissot te dicht bij de buitenrand te staan vergeleken met de andere voorbeelden (kan aan de hoek van de foto liggen). Hoop dat het allemaal meevalt.

Kan me eigen vergissen maar hoort er op het stuur niet het T merk te zitten?

Nee, dat daar PRS 516 staat is volgens mij wel correct. Anders zouden trouwens alle bovenstaande èn de mijne fout zijn :astonished:

Da’s toch een PR 516 Heritage?

1 like

Klopt. Foutje :blush:.
Excuus.
Mvg. Bertjan

Is wel een hele mooie Bertjan:slight_smile:

2 likes

Dat zeker!

1 like

Ik heb contact gehad met tissot nederland en ze een paar foto’s opgestuurd.
Ze konden verifiëren dat het horloge authentiek is en dat het serienummer ook klopt.
Ik heb inmiddels online ook al meerdere versies gezien met deze nieuwe caseback.
Ik kon me al niet voorstellen dan dit horloge niet authentiek is.
Bedankt voor alle hulp.

2 likes