Gentlemen,
Kan iemand mij aan de hand van deze foto vertellen welke uitvoering Seiko dit is en uit welk jaar deze komt?
En misschien eventueel extra informatie vergaren…?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Ben
Gentlemen,
Kan iemand mij aan de hand van deze foto vertellen welke uitvoering Seiko dit is en uit welk jaar deze komt?
En misschien eventueel extra informatie vergaren…?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Ben
Seiko 7002 uit jaren '90, dit exemplaar heeft naar mijn inschatting best wat aftermarket spul erop, en de kast lijkt me te ijverig gepolijst.
Zijn er ook mods beschikbaar voor de Seiko 7002?
EBay staat vol met 7002 mods, 98% vd 7002’s is nog meer verbouwd dan Marijke Hellraiser.
Deze is inderdaad ook niet origineel. Plaat heeft van die lelijke groene markers (vaak niet eens lume overigens), bezelinleg is verkeerd (de 1 vd 10 moet een vlak streepje zijn, geen haakje eraan) etc.
Overigens kan ik het niet goed zien maar zou ook een 6309-7290 zijn, de opvolger vd 6309-7040 turtle en voorloper vd 7002/skx007 modellen met vergelijkbare kast.
De caseback zou dat vraagstuk moeten oplossen en dan kun je ook zien uit welk jaar hij komt: eerste cijfer vh serienummer is jaar, tweede is maand. En uurwerk natuurlijk als je hem open kunt maken.
Tot zover…
Beste Ben,
Zo te zien ben je nieuw op het forum. Het wordt gewaardeerd als/het is gebruikelijk dat nieuwe mensen zich voorstellen in een nieuw topic.
Gr. Ralph
Beste Ben,
Er zijn ook forumleden die aansporingen om jezelf netjes voor te stellen niet chique vinden.
Dat mag je nog altijd lekker zelf weten hier.
Maar wat @Utrecht2 zei: De Caseback zal uitsluitsel kunnen geven. Heb je daar ook een foto van?
Als je hem mooi vindt en de prijs is goed: vooral doen. Maar als je hem als verzamelobject wil zou ik hard wegrennen.
Beste Ben,
Voorstellen hoeft niet. Heb ik ook nooit gedaan.
Groetjes
er zijn forumleden die zich aanstellen over het voorstellen…
Huh wie ben jij?
Volgens mij is dit een 6909-7290 aangezien de 7002 alleen een datumaanduiding heeft (zonder dag dus). In dat geval is hij van tussen '82 en '88.
Er lijkt een hoop aftermarket spul op te zitten maar ik vind dat persoonlijk niet erg (mits de verkoper er eerlijk over is). Ik heb ook een 6909-7290 gehad met een am wijzerplaat en bezel insert. Ik heb nu een 7002 waar ook e.a.a aan verbouwd is. Je hebt toch de looks, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je een kostbare vintage draagt.
Dat gezegd hebbende; ik zou onder de € 100 blijven voor een dergelijk horloge, terwijl een volledig originele zeker het dubbele opbrengt.
Groeten,
Stefan
Ik denk dat het een 6309-7290 is, modden van de 6309-7290 en 7002 is erg populair omdat ze niet zo veel waard zijn. Eigenlijk is alles wel beschikbaar, van afwijkende wijzerplaatkleuren tot alternatieve wijzers en bezel-inserts. Ik kwam laatst een website tegen waar je zelf een 7002 mod kunt samenstellen die ze vervolgens voor je bouwen in de Filipijnen voor $ 130.
Houd wel rekening met de afwijkende maten t.o.v. de SKX’en, modspul daarvoor past niet allemaal.
Groeten,
Stefan
Scherp!
Compleet overheen gekeken.
Klopt! Een 6309 dan. Wel een lelijke als je het mij vraagt
Het is al een keer eerder voorbijgekomen op het forum, maar als je voor een echte gaat…
Nu we het er toch over hebben; ik vraag me echt af hoe dat zit:
Waar zijn alle originele wijzerplaten, wijzers en inserts? Al is de staat nog zo slecht, een volledig origineel horloge is volgens mij altijd meer waard als een exemplaar met am onderdelen. Waarom gebruiken de aanbieders bij het ‘restoren’ van het horloge de originele onderdelen niet?
Ligt ergens in de Filipijnen een enorme stapel vervaagde 7002 wijzerplaten en bekraste inserts?
Groeten,
Stefan
Das een goede vervolgvraag en ik moet je het antwoord schuldig blijven.
Ik heb wel eens gelezen dat 7002’s technisch gezien niet echt een hoogstandje waren. Wellicht zijn sommigen dus al snel door waterschade aangetast en waren ze visueel echt niet meer om aan te zien.
Ben het met je eens dat zelfs een zwaar gehavend exemplaar voor de liefhebber veel meer waard is.
Dank voor het reageren!
Ik wil hem inderdaad modden, het ging mij er meer om of het geen totaal ‘fake’ horloge was.
Hieronder een foto met de achterkant ik ben benieuwd… nu netjes met de ‘originele’ band.
Goeie vraag, want echt waar, probeer maar eens een goede originele te vinden op ebay. Compleet belachelijk ook, deze klokken zijn nauwelijks 25j oud! Ik begrijp er ook geen bal van.
Yep, 6309-7290 uit 1987. Er staat Japan boven het typenummer, dat zou betekenen dat er volgens mij een wijzerplaat op zou horen met ‘17 jewels’ extra op de wijzerplaat onder ‘150m’. Indien hij origineel zou zijn.