Nooit gedacht dat ik een Rolex topic zou starten…
Als toch wel een beetje een Seiko liefhebber ben ik me toch gisteren eens online gaan verdiepen in de Rolex Submariner en dan met name de no date.
Deze interesse komt door de hf meet van laatst en het topic van @ericpp
Het zou kunnen dat dit dus mijn eerstvolgende aankoop gaat worden.
Aangezien ik dan voor een jonggebruikte of nieuwe wil gaan gaat het tussen de 14060m en de 114060.
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Wat zijn goede adressen om een sub te kopen?
Wat zijn reële prijzen momenteel?
Valt er bij ads te onderhandelen wat betreft de prijs?
Welke zal volgens jullie het meest z’n prijs behouden of het meest in prijs stijgen de komende jaren?
Zouden jullie hoe dan ook voor een full set gaan?
Alvast bedankt!
Blader een keer door het rolexforum, staat een hoop informatie op.
Echt? Ik vraag de mening van hf’ers hier
De best deals haal je bij particulieren aanbieders.
Bij S&C betaal je de hoofdprijs voor een stukje beleving ( als je dat zoekt)
Bij grijze handelaren koop je omdat 't makkelijk en vertrouwd is.
En particulier is een grotere zoektocht zonder garanties.
De prijs van een 114060 zal tussen de 4500 - 5000 fluctueren. Prijzen stijgen nauwelijks momenteel. Maar dalen doet het ook niet.
Enkel de oudere Rolexen stijgen behoorlijk.
Persoonlijk zou ik liever een jong gebruikte , met de kop eraf , kopen bij een grijze handelaar ( banners op rolexforum.nl )
Had je ook nog andere Rolexen in de overweging ? Niet doen. Gewoon voor een 114060 gaan. Topklok. Het beste van Rolex in een modern jasje voor een goede prijs.
Grand Seiko… L@L
Het zijn twee totaal verschillende horloges die echt anders dragen. Ga eerst eens bepalen welk je het mooist vind, de waarde in de toekomst weet niemand. Als de bubble barst heb je iig nog altijd een iconisch horloge. ik heb beide modellen en je zit altijd goed met een Sub.
Onder de 5k vind je nergens meer een 11406, die is tevens mijn favoriet.
Je bedoelt de 14060? Jammer van de sluiting, maar de klok (kast) vind ik ook mooier. De 114060 is imo te lomp en uit balans.
Helden, je lacht om GS. Hou ze eens naast elkaar en kom dan terug om te vertellen welke de mooiste afwerking heeft
114060 vind je ook niet meer onder de 5 mille voor een complete set. Kijk bij de sponsoren op het Rolex forum, en probeer beide indien mogelijk, ze voelen en dragen totaal verschillend.
De 114060…meer klok, meer band en veel mooier.
Grijs kost deze zo’n E6k nieuw, E5,5k tweedehands.
Particulier ruim E5k.
De 14060M heb je voor een stukje minder.
Denk niet dat je veel SubC’s voor rond de €4500 gaat aantreffen.
114060 is in alles inderdaad méér horloge. Samen met de Sd4k de mooiste moderne Rolex-duiker vind ik.
Mijn keuze zou nu een 14060m 2-liner zijn. Puur omdat ik de oude kasten qua maat mooier vind op mijn pols, maar dit is een momentopname en kan volgende week weer anders zijn.
Ik kan je niet veel meer info geven dan dat er al vermeld is.
Persoonlijk zou ik liever bij een AD of bij een grijze handelaar kopen, gewoon voor de beleving en dat kleine beetje zekerheid.
Het makkelijkste is op de banners van het rolexforum, daar staan er een groot aantal.
Ik ben ook niet zo thuis in de wereld van “hoe herken ik een echte zonder problemen” dus is dat voor mij een betere oplossing.
En ja , overal waar je kijkt zie je mensen met een Sub of met een horloge gelijkend aan rondlopen …
Zou me weinig tot niets interesseren
en anders koop je gewoon een Steinhart !
Succes met je keus !
Pieter.
Ik weet niet precies waar jullie wonen maar zo vaak zie ik niet mensen met een sub lopen.
Ik zie vaker mensen met een homage sub lopen. En dat telt niet
Topic is opgeschoond en nu graag on topic houden. Dus geen andere merken of horloges posten. De vraag is duidelijk: Aangezien ik dan voor een jonggebruikte of nieuwe wil gaan gaat het tussen de 14060m en de 114060.
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Ik zou dus voor een 14060(m) kiezen, omdat ik daar de kast mooier van vind. beter in balans.
Ik zou echt gewoon beiden gaan passen, keuze genoeg. Prijzen liggen toch wel echt allemaal > eur 5.000,- Ik had hetzelfde dilemma maar ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwste materialen, geen gezeur over waterdichtheid, service of geratel van de band. Simpele keuze was het voor mij ondanks dat ik de 14060 mooier vind qua kast. Bij de 114060 zal je door de jaren heen veel minder een “achteruitgang” zien op de bezel of de band, ik hou nou eenmaal niet zo van dat oude vintage uiterlijk wat puristen zo aanspreekt.
Ik bedoel trouwens echt niet dat de 14060(M) een slecht horloge is, zeker niet. Als ik een 14060(M) kon krijgen met de band van de 114060 dan was ik klaar geweest. Alleen de band is al reden om voor de 114060 te gaan.
Ja ik zou ook op zeker voor de nieuwere 114060 gaan
Heb ze beide gehad…
14060m
[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20130326_115125.jpg.html][/URL]
114060
[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20140114_093419.jpg.html][/URL]
En, wat zou jouw keuze zijn?