Vragen bij aanschaf nieuwe duiker (Wenger?)

Hallo,

Over twee weken heb ik vakantie en één van de belangrijkste activiteiten zal zwemmen met mijn dochter worden. De vakantie en deze activiteit leken me een goede gelegenheid om een “duiker” aan te schaffen. Ik heb mezelf wel een budget opgelegd, namelijk maximaal € 100,00. Ik heb het onderstaande horloge op het oog:

http://www.pix-hoster.com/img.php?id=wengeru77][img]http://www.pix-hoster.com/upload/wengeru77.jpg[/img

Ik ben vooral voor dit exemplaar gevallen omdat er een “nette” ring opzit.
Zijn er lezers die ervaring hebben met dit merk?
En zijn er wellicht lezers die een aardig alternatief hebben?? De laatste keer dat ik hier om raad heb gevraagd bij de aanschaf van een horloge, begon ik bij een Tissot Le Locle en kwam ik uit bij een CW Malvern C5. Ik ben hier nog steeds erg content mee. Vandaar opnieuw deze vraag. Ik laat me wederom graag positief verrassen.

Mvg,

Jacob

Voor 25 à 30 euro meer heb je een Seiko “Monster”. Kun je in principe geen buil aan vallen en komt met grote regelmaat op het forum langs. Een goede 2e hands zal voor € 100 ook wel te krijgen zijn.

Succes met je aankoop/beslissing.

Nou ja, niets mis met die Wenger. Marten noemt hier een Seiko Monster, da’s een goeie optie, maar dan ga je toch over je 100 euro.
Ik heb destijds mijn Seiko SKX007 voor nog geen 100 euro op internet gekocht. Die had ik voor 'n goeie 100 euro in Nederland. Prima klok! (net als een Monster, overigens)
Overigens heb ik zelf ook al vaker gezwommen (en gedoken) met een Timex Ironman sporthorloge. Lekker multifunctioneel en je blijft altijd ruim onder je 100 euro.
Succes met je keuze!

Hmmm, mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een automatisch uurwerk en dan kun je aleen bij Seiko slagen rond de 100 euro.
Daarbij loopt de Seiko over 25 jaar nog steeds.

De automatic duikers van Citizen zijn ook niet verkeerd en nog iets goedkoper dan Seiko. Mijn persoonlijke voorkeur gaat desalniettemin wel naar Seiko uit. Heeft naar mijn idee iets mee ‘smoel’ en voelt ook wat degelijker aan.

Als je voor Seiko kiest, is één van deze misschien een optie. Net iets boven de Eur 100,00. Waterbestendig tot 10 atm.

Met deze zwem en “duik” ik al tien jaar.

Nooit een spatje water binnengesijpeld , prima zichtbaar onder water en altijd nauwkeurig bij de tijd. (maar misschien net duurder dan 100 Euro)

Met Natte Groeten,

Morse.

Ja, dat is een leuke!!!