Dit horloge word aangeboden aan een lage prijs, na de vraag te stellen aan de verkoper of dit een originele jlc is of een nepper kreeg ik te horen dat het een refurbished horloge is.
Volgens de verkoper een originele case en binnenwerk met een nieuwe plating en aftermarket dial
Graag wil ik jullie meningen.
Is het de moeite om dit te kopen, rekening houdend dat ik er echt niet veel voor zou betalen. Dit is niets om
Door te verkopen, puur voor iets leuk in de verzameling te hebben en te zien of een reverso iets kan zijn als toekomstige aankoop ( nieuw model dan wel )
Vooropgesteld dat ik geen expert ben op het gebied van JLC, of op het gebied van vintage, zou ik hier lekker bij vandaan blijven. Ik zie een flink kleurverschil tussen de band en de kast op de foto’s, en “aftermarket dial” is misschien leuk om een Seiko of Casio mee te modden, maar zou ik zeker niet op mijn mooie dresser van een absoluut A-merk willen zien. Het wekt bij mij ook de vraag, wat is er dan allemaal nog meer niet origineel wat de verkoper niet vermeldt? Wat hij hier vermeldt is namelijk alleen wat mijn ongetrainde oog ook kan zien. Dit moet hij haast wel benoemen om nog geloofwaardig te blijven…
Wijzerplaatprint, de indexen en de band zijn dingen die me toch doen twijfelen en een Reverso is altijd in massief goud met gouden band. Laat gaan laat gaan.
Jemig. De topicstarter lijkt bevestiging te zoeken dat-ie weliswaar weet dat-ie niet echt is, maar of het misschien toch niet zo heel, heel erg zou zijn om eens een keertje te proberen. Dat proef ik er uit hoor, my 2 cents. Anyway; hier is dit subtopic voor, en het oordeel is redelijk unaniem.
Titel even aangepast om te voorkomen dat half HF hier gaat kijken.
Zoals aangegeven vroeg ik informatie, als het enkel ging om een aftermarket dial, wat volgens velen nog not done is, maakte le het niet zoveel uit om het horloge te kopen en te dragen zeker niet voor de prijs waarvoor deze aangeboden is.
Hij is dus duidelijk fake op
Er zit teveel aftermarket op, meer moest ik niet weten. Sluit maar ineens af.
Er zit niet teveel aftermarket op, er zit geen enkel JLC-onderdeel in! Anyway, we hebben je overtuigd. Etsy verkoopt zo te zien echt alleen maar fakes, heb de rest op die pagina ook even bekeken. Deze JLC zou je tienduizend plus euro’s moeten kosten indien echt.
Dat is wat ik wou horen, ik vroeg me af waarom er zoveel horloges aan lage prijzen aangeboden worden, zelfs vintage breitlings en omegas met enorm veel patina.